Had dit eerst bij Parelli 1 geplaatst, maar volgens mij hoort dit hier thuis???
Mijn pony wilt niet geaaid of aangeraakt worden
Sinds kort heb Ik een pony die niet graag aangeraakt wil worden (ik heb al op allerlei verschillende manieren geprobeerd te aaien of krabben), dit maakt het friendly-game spelletje erg moeilijk...
Hij heeft dan altijd zijn oren in zijn nek, doet verder niks, maar als hij los loopt in de wei of paddock komt hij wel naar me toe...snuffeld wat en loopt dan direct weer van me weg...
Hoe kan ik hier verandering in krijgen...is het een kwestie van geen vertrouwen hebben in mij...of een dominantie uiting....ik ken dit gedrag niet, heb eigenlijk altijd pony's gehad die of borstelen of aaien erg prettig vinden...
En hoe kan ik het beste met hem aan de gang gaan???
Ik heb al enkele keren bij hem in de wei gezeten...hij heeft dan de neiging om over me heen te staan, als ik zit...en heeft dan ook zijn oren in de nek...en dus ga ik voortaan staan...voel me dan toch iets veiliger, en laat hem buiten mijn pers. ruimte blijven...hij loopt in de wei meteen naar je toe, komt erg direct naar je toe met een opgeheven hoofd....en de oortjes vriendelijk...zodra je je hand uitsteekt, en hem daarna wilt aaien...gaan de oortjes in de nek...
Heeft iemand hier ervaring mee...en hoe kan ik hier het beste mee omgaan???
Vief
Bladwijzers