Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: parelli of freestyle ?

parelli of freestyle ?

Lijkt me heel leuk dat patrelli van wat ik er van mee heb gekregen ! Kende het zelf nog niet. Heb dit van mijn vriendin gekregen die op mijn pony gaat rijden en met hem parelli wil gaan doen. Ik heb altijd freestyle met hem gedaan. Wat is nou eigenlijk het verschil ?

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Re: parelli of freestyle ?

Tja, het ligt eraan wat jij onder freestyle verstaat. Als je geen pakket hebt en enit weet wat parelli is dan weet ik wel vrijwel zeker dat ej neit hetzelfde doet.

Een belangrijk verschil tussen freestyle en Parelli is dat je bij Parelli het pard een aantal verantwoordelijkheden geeft (en jezelf ook). 1 daarvan is: don't change gait, oftewel: verander niet ongevraagd van gang. Bij freestyle ben je continu aan het drijven bij grondwerk. Verder weet ik er te weinig van.

May the horse be with you!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Freestyle is een beetje een vaag begrip. Parelli heeft 4 onderdelen waarvan freestyle het rijden met minimale hulpmiddelen betekend. Maar Voest bedoelt er het grondwerk mee toch?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Als je Freestyle van Emiel voest bedoelt, zou ik gewoon dat boek eens doorlezen en dan eens het Parelli pakket van je vriendin lezen. Dan zie je een duidelijk verschil! Vooral dat het Parelli pakket veel uitgebreider is (en er nog een hoop delen van bestaan )
    Succes

Bladwijzers

Forum Rechten