Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 33

Topic: The Horsewisperer vanavond op tv

Actief Forumlid WesternGirl's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    37

Re: The Horsewisperer vanavond op tv

haha...ik vind hem nogsteeds wel leuk...kijk er nu wel kritischer naar dus sommige dngen vond ik ook niet egt top...zoals ze die pelgrim bijvoorbeeld in dat stalletje hadden gepropt die zwaar vies was....
    maarja het is maar een film
    xje san
    een dag zonder paard is een dag niet geleefd

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Jak, wat een #$%^film. Echt hoor. Dat gedoe met paarden is ecth bizars slecht, de acteurs hebben stuk voor stuik een op mn agressiespieren werkend hoofd en het evrhaal is mij te oevr-sentimenteel. Wel leuke paarden inderdaad (toch nog iets positeifs) en dat op het eind...lekkere paardenflsuiteraar. Hij steigert twee keer dus...tuurlijk dan bind je zn been op..

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

ja heb dat deel van de film ook nooit kunnen begrijpen fellor. waarom ze hem nu op het laatste zo moeten breken. zonde van al die energie die ze erin gestoken hadden om het paard het evrtrouwen in de mens te doen hervinden.

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Maar ik had ze dat deel meer kwalijk genomen als de rest van het paardenstuk wel had geklopt, maar gelukkig is het de grootst mogelijke onzin. Dan kan dat er ook nog wel bij... Vind overigens dat ze zich voor het maken van die film best wat meer in de paarden hadden kunnen evrdiepen (gewoon alleen al de seintjes zoals likken, kauwen, follow-up enzo. Dan was het al een stuk geloofwaardigder geweest.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Hmm, en toch heeft Monty Roberts geholpen bij het maken van de film...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Wat heeft ie dan gedaan? (Behalve het overboord gooien van zijn principes als ht op breken van paarden aankomt, zal zeker goed betaalt hebben!) Op zn luie krent gezeten, gezegd dat eht allemaal best was en zn geld ge-int. Hmm, doet nog meer aan hem af dat te weten.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Monty Robbert heeft zich nu volledig gedistantieerd van die film. Hij was het wel met het grootste deel eens, maar dat van dat been opbinden vindt hij vreselijk.
    Niet dat ik zo`n fan ben van Monty, maar dat had ik toevallig laatst gelezen in een interview.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik vond de film opzich wel mooi, maar dat opknopen. BAH, daar kots ik van!!! :@

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Wat gebeurt er dan? Het is al lang geleden dat ik de film gezien heb. Waarom binden ze een been op? en hoe?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Het paard wilde zich niet overgeven aan mister Redford, dus toen greep hij maar naar zijn touw, bond 1 voorbeen op en al struikelend en vallend rende het paard voor hem weg tot hij eindelijk niet meer kon en al zwetend op de grond viel.
    Daarom heb ik gelijk al gezegd dat ik de film helemaal niets vondt, ten eerste is het veel te veel geromantiseerd, mij boeit het niet als moeders verliefd wordt op mister Redford, en ten tweede is het enigste stukje wat ik echt paardvriendelijk vondt het lange wachten van hem in het veld tot het paard naar hem toe komt.
    www.crystal-carving.com

Enkele jaartjes terug heb ik het boek gekocht en ik vond het prachtig geschreven...

Door het lezen van een boek, maak je een film in eigen gedachten en maak je dus denkbeeldig personages.

Toen de film uitkwam in de cinema, ben ik met een groepje gaan kijken. Vanaf het eerste moment had ik de kriebels en het gevoel dat ik uit de zaal moest. De personages en zelfs het paard waren immers heel anders dan ik in gedachte had.

Ik heb me moeten bedwingen om te blijven zitten en met momenten heb ik zelfs niet kunnen kijken o.a. de scene in de corall met het been opbinden.

Nee, geef mij maar boeken en zeker geen verfilmingen meer voor mij!

groetjes
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Het boek vond ik ook nogal bagger en weinig te maken hebben met NH.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Het boek vond ik ook nogal bagger en weinig te maken hebben met NH.

Ik dacht ook niet dat het boek onder de categorie van NH werd geplaatst, hoor.... ik twijfel zelfs of er achteraan iets over wordt geschreven....

gewoon een leuk, romantische stijl en een mooi geschreven boek waarbij je je verbeelding kan laten spreken...

meer dan dat moet een roman niet zijn, hé!

groetjes
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

in de film was mr redford verliefd op de moeder van grace nml annie omdat annie toch zichtbaar koos voor haar man wou tom zoals redford in de film heet dat het sneller ging als anders en tja snel werk is zelden goed zodoende besloten ze het paard dus maar te "breken" dat ze hem aan het begin in die vieze stal zette en later in de film nog een keer bij het hotel in een slechte stal hadden staan vind ik wel een goed beeld geven van de mensen ze zoeken niet voor niets hulp. die mensen hebben ook nooit gezegd goed te weten hoe het moet maar gingen op zoek naar de hulp om zodoende het paard van zijn probleem af te helpen gedurende de film zien ze wel dat het paard geen vertrouwen meer heeft en een trauma heeft opgelopen en hopen ze dat hij geneest.
    het eerste grondwerk dat hij er mee doet als ik het zo mag noemen vind ik zo slecht nog niet. maar misschien ben ik dan nog te naief of onervaren om dat te kunnen zeggen daar had hij geduld wachte hij op het paard.

hoe dan ook ik vind het een mooie film en ook ik ben het niet eens met alles wat er in de film met het paard gedaan wordt. ze laten wel veel paard zien maar het had idd wel meer mogen zijn maar ja ik kan me voorstellen dat je wilt dat de film een heel groot publiek aanspreekt en niet alleen de paarden of dierenliefhebbers hoewel dat er al een hele hoop zijn.

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Op de clinic van Monty R. gaf deze idd aan dat hij zich distantieerde van de film. Tijdens het maken van de film kwam de regisseur (geloof ik) op het idee om voor het maximale effect een been op te binden van het paard. Monty was het hier niet mee eens aangezien dat niets met NH te maken zou hebben.

Ik heb het boek een jaar of 8 terug gelezen en vond het toen wel een prima boek (op dat romantische gezwijmel na dan ). Wat ik er nu van zou vinden weet ik eigenlijk niet, misschien een keertje herlezen.

Bladwijzers

Forum Rechten