Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: deken op voor vies paard?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: deken op voor vies paard?

@marjo jij rijd toch ook nog niet op nicky? De zadelplek blijft best schoon namelijk maar de singelplek word wel een beetje plakkerig. Ik bedoel..viezigheid geef ik ook niet veel om behalve als het in de weg zit.

Ze staan binnen op houtkrullen die nu al helemaal verpulverd zijn. De mest word 1 a 2 keer per dag weggehaald maar omdat hij in een kudde staat met grote tinkers ligt er nogal wat mest. Maar hij is de enige in de kudde die zoooo vies is dus hij kiest zijn ligplekken ook wel uit denk ik.

Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Een deken komt toch niet tot in zijn oksel? Dus dan wordt het probleem toch niet opgelost?
    Flame en Ali's lessen

You're the only person who knows what's right for you,the only one.

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Nee ik rijd niet op nicky nee,

nicky is nooit onder haar benen of oksels zo smerig, en anders droogt het erg snel op waardoor het er zo af kan
    maar dat is eigenlijk modder en geen mest met stro ofz.. want dat hebben we niet.
    Sophie waar ik wel op rijd is daar ook nooit vies wel is bovenop maar ook niet vaak, is gewoon schone pony
    helemaal in de zomer (vanwege de eczeem deken)

Aangemeld
    Oct 2005

Neej idd..de dekens komt niet om de oksels ..hij valt er wel overheen als ze staan maar idd..als ze liggen word het nog vies..of bestaan er dekens die net als exceem dekens ook onder de buik dichtzijn? Niet dat ik die dan wil, amar gewoon intresse.

Diesel is ook altijd schoon tegenwoordig..Vally houd gewoon van vies en stront denk ik, want die plekken van hem zijn niet alleen modder maar ook mest en dan vooral op zijn billen,buik en dus oksels..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik heb jaren terug op een haflinger gereden, ook zo,n smeerpoets, ging altijd in de mest liggen. Dan ga je een buitenritje maken met zo,n viespeuk het ziet er niet uit, maar ja wassen in de winter vondt ik dan ook weer zo wat.
    En poetsen helpt niet, ik ben dan ook erg blij met een bruin paardje.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Anoek verandert in de winter ook in een vieze smeerkees. En dat is dan alleen van de mest, want heb haar buiten nog niet zien liggen. Al moet ik zeggen sinds ze een extra grote box heeft valt het mee (ze mag voorlopig in haar kraamstal blijven, zolang ze 'm niet nodig hebben
    Zou hier zelf nooit een deken voor opdoen, maar er zijn er bij mij op stal die voor het vuil een deken opleggen. Scheelt een boel poetswerk.

Actief Forumlid Baldertje's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    De buik valt eigelijk nog mee..tis vooral tussen de voorbenen een plakzootje wat dus of kei hard is en dan nog met veel poetsen eruit gaat..of dus zacht en dan is het wachten tot het hard word of eruit wassen. Ik zat we te denken om misschien die okselharen wat af te knippen, wat die plek is het ergste.

Die tinkers hebben idd wat dat betreft veel poetsuren nodig. Diesel is kortharig en vrij glad en ook nog vrij shoon als je hem van stal haalt. Vally heeft alles lang,wollig en krullent soms. Dan heeft ie mega lange manen, maar gelukkig vallen zijn sokke nog mee en heeft ie geen mok. (afkloppen)
    Wat grappig, mijn tinker heeft dat echt helemaal niet! veel wit ook!
    Hij ziet er vaak niet uit takken is ze manen enzovoort dat ik echt denk wat heb jij nu weer gedaan! maar hij is altijd vrolijk hoe slechter weer hoe lekkerder die het vind!
    maar hij krijgt niet van die vilt plekken?! hij is wel vies maar dat poets je er echt zo af.
    ik ben nooit uren bezig met poetsen, alleen ze sokken zijn een drama!

maar ik denk niet dat het erg zolang je maar de plekken die het belangrijkst zijn maar goed schoon houd.

Ben ik dan zo raar?
    Ik heb mijn paard wel een deken opgedaan.. eind November tot Maart/April.
    Ze staat in een paddock die in de winter heel erg modderig is en met deken op hou ik haar veel schoner en droger.
    In het eerste jaar dat ik haar had, had ze geen deken op, maar zat dan elke keer vol met hard aangekoekte modder, dat bijna niet weg te krijgen was.
    Ik moest het er soms zelfs uitknippen.
    Nu heeft ze een ongevoerde deken op die ervoor zorgt dat ze schoon en droog blijft en hij geeft ook wat warmte, ondanks dat hij niet gevoerd is.

Aangemeld
    Oct 2005

Valentino is nu vrij schoon, maar het vieste blijft tussen zijn voorbenen en daar komt een deken toch niet. Het is nu zo aangekoekt dat ik het straks alleen maar kan weken of wassen dus ik laat het nog ff zo. De rest is met veel poetsen gelukkig nog aardig schoon te houden. Wij hebben ook fijn bakzand. Als ie daar wat rondjes heeft gerent zijn iig zijn sokken weer grotendeels schoon.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door KoudbloedKim
    Nu heeft ze een ongevoerde deken op die ervoor zorgt dat ze schoon en droog blijft en hij geeft ook wat warmte, ondanks dat hij niet gevoerd is.
    Ik denk niet dat een dunne deken veel warmte geeft, in ieder geval niet meer dan haar eigen vacht doet. Door een deken kunnen de haren niet meer goed overeind staan, waardoor die functie wordt ontnomen.

Haar vacht is wat dunner, daar kan ik aan zien dat ze er wel wat warmte van krijgt.
    Ik denk dat ze met een gevoerde deken echt zou gaan zweten...

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten