Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 34

Topic: Hoefschoenen

Re: Hoefschoenen

Heb zelf nu de easyboots epic. Maar wat een gedoe om passende schoenen te vinden! Mijn paardje heeft blijkbaar niet een standaard maatje...is nu nog niet ideaal helaas. Als je de kans krijgt om verschillende merken en types uit te proberen zou ik dat doen! heb er toen ook een advertentie voor gezet en daardoor in ieder geval 1 soort kunnen passe, wat ook nix voor mijn paardje bleek te zijn, dus weer een miskoop bespaart....
    Succes!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: Hoefschoenen

pff...de cavallos passen dus ook niet optimaat..teveel ruimte over om te draaien en 1 maatje kleiner gata ie zeker niet passen. Ik ga vanmiddag kijken voor spul om een zooltje te maken en hopelijk past ie dan wel anders weet ik het ff niet meer...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Re:Hoefschoenen

Klopt het dat de easyboots epics heel moeilijk zijn om aan te krijgen ( in het begin ) ? En helpt dan het warme water heel goed Isabel ?

Epics meer voor ovale hoeven en gloves meer voor ronde hoeven ???

Groetjes,

Maris

Aangemeld
    Oct 2005

I heb de epics geprobeert en als de breede maat paste was ie in de lengte veelste lang. Diesel hefet dan ook hele ronde hoeven dus die waren niet geschikt. Ik heb toen ook de cavallos geprobeert maar die waren bovenin te ruim en erg lomp. Heb nu de gloves...ik heb nu dus oo wat ruimte over want je hoort ze wat ploffen, maar hij kan niet draaien en met de powerstraps heb ik ze mooi aangesloten aan de hoef dus ben niet zo bang dat ik ze verlies. De gloves zijn naar mijn idee beter voor wat rondere hoeven maar ik blijf ruimte over houden in de lengte.

Ik heb voor mijn fjord de Smit hoefschoenen laten maken omdat hij erg grote platte brede voorvoeten heeft en de standaard maten hem niet passen.
    Hij heeft 3 buitenritten van een uur als inloopperiode gehad en is er vervolgens gewoon 3,5 uur durende buitenritten mee gaan maken, geheel zonder problemen. Geen schuurplekken, geen beperkingen. Hij loopt blootvoets ook wat lomp (slofferdeslof soms), en dan struikelt hij wel eens een beetje over zijn eigen voeten. Dit is met de schoenen van Smit niet erger geworden.

Aantrekken is minder werk als je de achterrand even met een beetje olijfolie insmeert, dan glijdt de schoen makkelijker over de achterkant.
    Hij kan er ook alles mee! In rengalop over de straat en springen gaat ook goed
    Wanneer ik blootvoets met hem over straat ga loopt hij voorzichtiger. Hij kijkt dan uit voor kleine steentjes e.d. want dat doet hem zeer.
    Met de hoefschoenen aan is hij net een bulldozer, dan knalt hij overal langs en door.
    Ze blijven heel goed zitten. Ik heb in het begin een keer gehad dat 1 schoen niet strak genoeg afgesteld was en tijdens een rengalop draaide, maar dat was zo opgelost door hem gewoon een gaatje strakker te zetten (je hebt met de sluiting keuze uit 3 standen)
    Ik ben zeer tevreden over deze schoenen!! (ondanks dat ze er een beetje lomp uitzien, maar mijn fjord ziet er ook lomp uit dus dat past dan wel weer goed )

Ik heb de renegades, echt ideaal moet ik zeggen! Je paard hoeft er niet aan te wennen, omdat het deel dat om de hoefbal heenzit vrij beweegt van de schoen. Ze zijn er in verschillende maten en erg sterk. Tot nu toe nog nooit eentje verloren in de sneeuw, blubber of iets anders.
    Kijk anders even op de website van Hans Arendse, hoefsmid. Hij is de enige die ze in nl verkoopt. Je kan ze ook via de VS importeren, daar zijn ze goedkoper, maar ik moest dus belasting betalen en dan ben je alsnog duur uit!

succes

gr
    Kim
    3e graads instructrice Rechtrichten & NH instructrice

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Volgens mij verkoopt Klaas Feuth ze ook.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

die ken ik niet, maar zou best kunnen
    3e graads instructrice Rechtrichten & NH instructrice

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door orsini
    Je kan ze ook via de VS importeren, daar zijn ze goedkoper, maar ik moest dus belasting betalen en dan ben je alsnog duur uit!
    Waren de Renegades met invoerkosten/belasting duurder dan wanneer je ze in Nederland besteld had, of was je toch nog iets goedkoper uit? En hoelang duurde het voor je ze in huis had na het bestellen?

Ik zit ook te twijfelen of ik hoefschoenen zal kopen, en de Renegades lijken me wel veruit het fijnst.

Ok, de knoop is doorgehakt: ik heb 4 Renegades besteld, in de kleur Arizona Copper . Het zal nog wel een maandje duren voor ze in huis zijn, en ik hoop maar dat de maat (2WW, de grootste) goed zit...

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Waar heb jij ze besteld?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Na een aantal weken wachten werden dit weekend Dibbles Renegades bezorgd .

De maat is volgens mij prima, en na een kwartiertje wennen in de paddock zijn we maar gelijk een klein eindje gaan rijden. Gelukkig wilde een vriendin van me even meefietsen, dus ik hoefde niet steeds ondersteboven onder Dibbles buik te hangen om de schoenen te controleren .

De laatste foto is gemaakt na een klein uurtje rijden op het asfalt. Het was erg fijn om nu eens die losse kleine %^&steentjes uit het profiel van de schoenen te moeten halen i.p.v. uit de hoeven van Dibble (zaterdag tijdens een buitenrit van 2 uur zonder schoenen moest ik namelijk een paar keer afstijgen om van die rotsteentjes uit haar hoeven te halen .

Dibble als schoenmodel:

Zo, wat een frivool kleurtje! Staat goed hoor!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Aangemeld
    Oct 2005

ow ik meende dat de renegade toch ook wel een schoen was die je beter aan kon laten meten? Dat was mij toen verteld namelijk. Kwa kosten heb ik niet voor ze gekozen.

Bladwijzers

Forum Rechten