Ik ben voor Noah op zoek naar een geschikt zadel. Aangezien hij pas 4,5 jaar is en lichamelijk echt nog een grote baby is, verwacht ik dat zijn rug nog aardig zal veranderen en vind ik het belangrijk dat het zadel aangepast kan worden. Ik wil het zadel gebruiken voor dressuur en buitenritten.
Zelf zat ik te denken aan een WOW zadel of een Pegaso. Over beiden heb ik goede verhalen gehoord.
De Pegaso wordt in Engeland gemaakt, maar (nu nog) niet verkocht. Ik heb hierover gemaild en het is op zich wel mogelijk om een Pegaso te kopen, maar dan kan hem niet testen. Het gaat dan op basis van een schoftpatroon en foto's en dat idee vind ik niet geweldig. Daarentegen vind ik het wel een errug (bb) mooi zadel, eigenlijk bedoeld voor endurance, maar ook geschikt voor dressuur en het is goed zelf aan te passen.
De WOW is vreemd genoeg hier in Engeland goedkoper dan in Nederland (en daardoor een stuk goedkoper dan de Pegaso), wat een prettige bijkomstigheid is. Ik vind het een minder mooi zadel en het aanpassen kan je volgens mij niet zelf doen.
Wat denken jullie? Zijn er nog andere zadels die aan mijn wensen voldoen?
Bladwijzers