-
snel hulp gevraagt
Hoi,
hier ben ik weer met mijn probleem paardjes
. Ik heb sinds vorige weeg donderdag een tinkerruin staan. 2jaar en half en afkomstig uit ierland, kent geen mensen en heeft heel zijn leventje in het wild geleefd. Zijn eigenaars hebben hem gekocht om te leren. Nu blijkt dit iets te ver boven hun kunnen. Nu moest hij zo snel mogelijk weg. Ze willen er geen tijd meer in steken, ook stond hij nog maar net bij hun, ik geloof een week , en zo lang heeft hij op stal gestaan. Ik heb deze mensen voorgesteld om hem bij mij op de wei te zetten en ik zou wel een thuis voor hem zoeken. En dat is me ook gelukt.
Maar, hoe ga ik hem in godsnaam te pakken krijgen zonder te verongelukken ? Ze komen hem zaterdag ophalen, ik had gedacht op hem zelf iets langer te houden en zoals ik met navara gedaan heb, elke dag bij hem te zitten. Hij is wel heel nieuwsgierig, dat helpt wel . Het gene hem zo gevaarlijk maakt, is als hij panikeert hij je effectief omver loopt. Hij slaat met zijn achterbenen en klauwt echt met zijn voorbenen.Hij is nog maar net 5 weken geleden gecastreerd. Ik gan voor het moment als volgt te werk. Ik ga s'morgens en s'avonds met een emmer wortelen naar de wei. Ik zet de emmer achter mij en neem een wortel vast. Ik steek mijn hand zonder wortel vooruit en als hij deze aanraakt krijgt hij zijn wortel. Voor het moment gaat dit heel goed. Hij durft nu mijn hand,arm en elleboog aanraken aan beiden kanten, ook wortels die ik aan mijn voeten leg neemt hij aan. Gaat hij achteruit, dan ga ik ook een pasje achteruit. Deze morgen heb ik zijn halster 2 keer vastgenomen, maar hij panikeert, en ik laat los ik ben helemaal alleen als ik met hem bezig ben en ik durf er niet aan te denken wat er gebeurt als hij weg loopt en ik hou vast.
Hebben jullie misschien tips? Zou een join up in dit geval hulp bieden ?
Groetjes saar
-
Forum Meubilair
Re: snel hulp gevraagt
Het enige advies dat ik je kan geven: vraag Nathalie Lagasse of Nic de Winne om hulp! (parelli instructeurs in België)
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
Forum Rechten