Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: Parelli, hoe ver kan je gaan met een veulen?

Actief Forumlid Tozalin's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004

Parelli, hoe ver kan je gaan met een veulen?

Het zit zo, ik ga morgen richting Noord Brabant om een haflingerhengstje (van ongeveer 9 maand oud) uit te zoeken.
    Ik kies bewust een hengst omdat ik een uitdaging zoek. Ik houd wel met paarden met pit en ik heb er nu eindelijk de tijd voor om hem de aandacht en een goede opvoeding te geven.
    Dat ook mede de reden dat ik weer aan Parelli ga beginnen. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er wat aan gedaan heb en ik heb alleen mn touwhalster nog waar ik mn haflingermerrie regelmatig mee rij. De rest van de spullen moet ik weer opnieuw aanschaffen.

Mijn vraag is eigenlijk, hoever kan je gaan met een veulen. Ik ben opzich weer een leek op dat gebied, dus alle tips zijn welkom.
    De seven games lijken me zeker goed om mee te beginnen, maar ik wil hem niet te veel belasten, en het ook echt bij spelen houden.

Wie helpt me op weg?!

Re: Parelli, hoe ver kan je gaan met een veulen?

laat hem veulen zijn en zet hem in een kudde met goede paarden waarin variatie in leeftijd zit dat vind ik erg fijn met een jong paard.
    en beste is ook leeftijd genootjes helaas heb ik die niet maar wel een ander jong paard..

en verder ja 7 games zijn leuk maar niet TE hoe leg je zoiets goed uit
    in begin begon ik ook erg druk met grondwerken.. Maar je moet het niet erg vinden om hem soms ook weekje te laten staan
    daar had ik veel moeilijk mee voelde me zo verplicht iets met haar te doen maar nu inmiddels staat ze wel vaker weekje stil lkkr niksen, is helemaal niet erg..

succes

Aangemeld
    Dec 2004

Ja dat doe ik ook, hij staat gewoon bij de andere paardjes. En hij mag van mij ook echt lekker veulen zijn!
    Hij staat met een haflingermerrie van 8 en een hele speelse nrps ruin van 5 dus dat komt wel goed.