Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: schuivend zadel, antislipdekje?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

schuivend zadel, antislipdekje?

Natuurlijk, een zadel zou NIET moeten schuiven.
    Helaas is Shanna's bevallige achterwerk zeker 5 cm hoger dan haar schoft, en haar rug is daarom een glijbaan voor zadels.
    Ik heb inmiddels 3 zadels gehad en alle 3 gleden ze naar voren en bij alle 3 kwam het gewicht 80% op de schouder, alle 3 zijn ze dus afgekeurd.
    Nu heb ik een spaans boomloos zadel gekocht en hehe deze verdeeld de druk eindelijk goed.. Echt heel fijn, ineens zie ik een zadelafdruk over de gehele oppervlakte van de panelen en is er nauwelijks verschil tussen voor en achter.
    Maar, het glijden blijft. Een gekke sprong en het zadel schuift over de, lager gelegen en ook nog een nauwelijks aanwezige, schoft.
    Een staartriem gaat Shanna niet bevallen vrees ik, die verdraagt niet zoveel riempjes en poespas.

Ik zat dus te denken: bestaan er antislip-dekjes? Misschien houden die het zadel op zijn plaats en kan ik eindelijk met een gerust hart op mn pony stappen.

Ik ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben hier.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: schuivend zadel, antislipdekje?

Het gaat er ook om dat het antislip dekje niet gaat schuren of trekken, en ik ben bang dat dat met een dekje (voor zover het al bestaat) wel gebeurd: dat het trekt. Er bestaan wel voorsingels, die voor hetzelfde doel gebruikt worden:
    zoiets bijv.:
    is dat een oplossing?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

that's it!
    Nu snap ik pas wat een voorsingel is
    Maar dan heb je dus wel 2 singels om de buik van je paard. Past dat wel?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

uuuhhh...dat weet ik niet, want ik heb er verder nog nooit een onder een zadel gezien, weet alleen van het bestaan ervan!

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ja, dat past.

Voor Blessa hebben we al het mogelijke ondertussen getest. Vooral veel zadels gehad , diverse dekjes getest (ook anti-slip) en nu een voorsingel gekocht.
    Murielle heeft er tot nu toe twee keer mee gereden, en het lijkt te werken. Lijkt, want galop heeft ze er nog niet mee gereden.
    Vooralsnog juichen wij alvast ene klein beetje.
    Started!

Ik heb al zoooooo veel zadels geprobeerd en alles schuift naar voren door mijn paardjes bijzondere model
    Nu een zadel gevonden die wel op de plek blijft, maar waar het pad onder vandaan glijd (wist niet dat dit ook nog een optie was!)
    Heb daarom een anti-slipmatje (divoza) voor tussen het pad en het zadel : perfect!! Ze zeiden daar dat je ook een extra tussen pad en paard kan doen, tegen schuiven, maar die anti-slipmatjes lijken we niet fijn voor direct op het paard. Ze ademen niet. Maargoed, heb t niet geprobeerd. Ik spreek ook veel mensen die me een staartriem aanbevelen, maar lijkt mezelf niet fijn, maar schijnt toch beter te zijn als een zadel die teveel naar voren ligt uiteindelijk

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Je kan eens proberen met een antislip matje dat ze soms onder carpet/tapijt in huis leggen of soms zelfs in een camper onder om de tassen en borden niet te laten shuiven. Kost weinig en helpt ook echt.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Re:schuivend zadel, antislipdekje?

Er bestaan zeker antislipmatjes! Ik heb er geloof ik nog eentje liggen. Ooit gekocht omdat zadel nummer zeven (of iets rond dat getal) teveel schoof (net als de zadels ervoor en erna trouwens). Zadel nummer 10 schuift niet meer (eindelijk!) en het matje is dus over. Het is een dun zwart, stroef matje met kleine gaatjes erin. Ik heb het zelf nooit gebruikt maar als je er belang bij hebt en ik het weer kan vinden, mag je het wel overnemen.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik heb zelf onder mijn boomloze zadel dekjes met sympanova onderkant tegen het schuiven/glijden.
    Wol of bijvoorbeeld gewoon katoen glijdt toch sneller.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Waarom gebruik je geen staartriem, dat lijkt mij juist gemaakt tegen het naar voren schuiven van het zadel.

Mijn eerste gedachte is inderdaad jou eerste zin, "een zadel hoort niet te schuiven". Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar een foto van je paard, hoe erg is ze overbouwd? Maar het is natuurlijk niet goed als daardoor het zadel steeds tegen de schouder aan drukt. Zo'n voorsingel zou ik denk een proberen als ik jou was. Anti slipmat heb ik geen ervaring mee.

Staartriem moet je echt niet doen! Dat zijn waardeloze dingen! Het zadel trekt dan dus aan de staart, want die drang om naar voren te glijden blijft alleen zit het zadel dan aan de staart vastgebonden. Niet fijn voor je paard

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

zadel staat inmiddels te koop. Shanna liet duidelijk merken dit zadel NIET leuk te vinden. Tja... anti-slipmatje had haar waarschijnlijk toch niet op andere ideeen gebracht...

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik herken het schuifprobleem. Donja en Feniņo zijn erg rond, hebben geen schoft en voila.. het zadel schuift naar voren.
    Met Donja heb ik de afgelopen jaren met staartriem gereden. Maar Feniņo vind een staartriem echt NIET leuk.
    Ook ik ben dus op zoek naar een andere oplossing. Heeft een van jullie ervaring met de hierboven genoemde voorsingel?

Jammer dat je het zadel moet verkopen Sandra! Heb je al een nieuwe optie in gedachten?

Bladwijzers

Forum Rechten