Wauw, mooi hoofdstel. Heel erg mooie kleur!!! Staat inmiddels op mijn verlanglijstje![]()
Wauw, mooi hoofdstel. Heel erg mooie kleur!!! Staat inmiddels op mijn verlanglijstje![]()
Savvy is knowing where to be, when to be, why to be and what to do when you get there.
Stiekum terugvind postje, ben zeer geinterreseerd in dit hoofdstel, dus lees graag even mee verder.
"De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
Gandhi
Ik heb er nu één keer mee gereden met bit, en dan de klipjes eraan, op buitenrit.
Mijn pony was heel erg druk (had al paar dagen te weinig gedaan), maar vind het erg fijn dat je hierdoor de verdeling krijgt over bit en neus, ze reageerde er erg goed op.
Verder kan ik er nog weinig over zeggen, binnenkort testen in de bak, en dan ook bitloos. Maar moet het wel wat droger zijn.
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
Hmm, kan bericht niet wijzigen, dus dan maar een nieuwe.
Trea, ik heb hem idd iets laten zakken, maar veel meer gaat denk niet omdat die dan te laag komt?
Vandaag even bij daglicht een foto gemaakt.
Bitloos rijden heb ik nog niet gedaan. Maar met bit vind ik hem wel erg fijn omdat die eigenlijk al vrij direct ook mede op de neus overschakelt door de klipjes aan de neusriem.
Rijden hebben we afgelopen tijd sowieso weinig gedaan.
Als kaptoom lijkt die zijn werk ook goed te doen, al heb ik nog nooit een kaptoom gebruikt omdat ik die meestal in maatje te groot tegenkwam.
Mooi staat-ie!
Dit is een bruine neem ik aan? Welke maat heb je genomen?
Als je hem zonder bit gebruikt, kan je dan overschakelen naar met bit zonder dat je de riempjes omhoog hoeft te doen oid? Een kwestie van bit inklikken en klaar?
mmmm demulti is het meest multi, maar ik zou nu net weer de competion bridle willen (geen kaptoomringetje) wél met bitclips en een sidepull. Vind het zo zonde dat er een ringetje middenvoor zit..... de competition lijkt ook een smallere frontriem te hebben?
Ja, ik klik op deze maat ook gewoon de klipjes eraan. Wel vier klipjes, want de mooie leren riempjes zijn aan de lange kant zo.
O, dit is een ponymaat trouwens. Mijn merrie heeft een klein koppie.
Zelf ben ik wel blij met het ringetje voor gebruik als kaptoom. Maar kan me voorstellen dat je het minder mooi vind.
Als je de competition koopt kan wel, moet je alleen de bitklips er los bijbestellen.
Dat kan dus wel? Losse dingen bestellen?
Vind 'm op de laatste foto beter zitten hoor, Dyonne, maar als ik naar de foto op de site van Horseware kijk, dan zit 'ie nu weer nét te laag?
Blijft denk wel lastig omdat haar koppie zo klein is. Maar hij zit zo wel mooier onder het jukbeen. En ze lijkt hem zelf wel prettig te vinden.
Bij Nienke (MZM) kun je de klipjes los bijbestellen.
En sidepull moet met de competition ook wel kunnen volgens mij.
Zelf heb ik die nog niet in het echt gezien, dus mogelijk kan iemand anders de vraag beter beantwoorden.
Laatste foto is echt beter Dyonne!![]()
Ja, hij zit zo beter.Ben er erg blij mee.
Ik heb trouwens gister achter mijn pony gewandeld met de leidsels aan de zijringen vast (als sidepull) dus. En dat ging ook super.Ze reageert er erg goed op.
Voorlopig even weinig testen door de vorst, voornamelijk wat in rustig tempo op asfalt. Dus de andere bitloze optomingen en ervaringen houden jullie tegoed tot het weer dooit. Ik wil voor alle veiligheid toch eerst even in de bak testen. Sidepull is wel vertrouwd, de anderen heeft ze eerder slecht op gereageerd in een andere vorm. Dus ben benieuwd hoe ze er bij dit hoofdstel op reageert.
Ik had voor Noah eentje besteld in de maat standard horse (de één-na grootste). Nou bleek het bij aankomst een zwarte te zijn terwijl ik een bruine besteld had, dus ik ga hem sowieso niet houden (een stalgenote wil deze van me over nemen), maar ik twijfel ook over de maat. Ik heb er een foto van op mijn telefoon, maar die weigert hem te versturen naar mijn computer, dus ik zal proberen uit te leggen wat het probleem is. Noah heeft blijkbaar een redelijk kort hoofdje, dus om de neusriem op de juiste hoogte te krijgen had ik de gespen die aan weerskanten van de ogen zitten op het 2-na laatste gaatje gedaan. Als ik nu naar de foto's in dit topic kijk en Trea's advies in ogenschouw neem, had ik hij denk ik wel 1 gaatje lager gekund, want de ring op de 'knik' zat precies op de rand van zijn kaak, maar heel veel lager hoort hij denk ik niet als ik naar de orginele foto van Micklem kijk:
Met de neusriem op die hoogte kwam de keelriem relatief hoog te zitten, Noah heeft best flinke kaken, dus de keelriem zat op het laatste gaatje en dan nog zat hij best strak. Nou vraag ik me af of een maatje kleiner (cob) beter is. Dan hoeft de neusriem minder 'hoog' qua gaatjes aan de zijkanten bij de ogen, dus komt de keelriem ook minder hoog te zitten, maar aan de andere kant is de keelriem dan waarschijnlijk wel korter bij een kleiner hoofdstel, dus misschien zit hij dan alsnog te strak?
Wat denken jullie?
Ik wil je één ding sowieso meegeven. Vraag me niet hoe het kan. Maar ik had zowel keelriem als neusriem op het ruimste gaatje. En nu ik hem een poosje in gebruik heb zitten ze beiden 1 of 2 gaatjes strakker.
Alles vormt ook wat beter denk.
Mijn neusriem zit misschien ook relatief laag, maar ze lijkt hem wel goed te vinden zitten.
Zoals je beschrijft zou ik toch zeggen dat de maat niet verkeerd is. Maar een foto zou toch makkelijker oordelen.
Dat k]/images/smilies/regular_smile.gif[/img] Geen geweldige kwaliteit en het was sowieso lastig om foto's te maken, omdat Noah telkens als ik hem losliet wou gaan grazen. Maar goed, het geeft een beeld:Oorspronkelijk Geplaatst door Dyonne
Hier had ik het kin bandje los gemaakt. Je ziet wel goed hoe strak de keelriem zit, dit was terwijl hij op het laatste gaatje zat.
![]()
Ik denk dat bijv. Trea ook even moet kijken... maar mijn eerste indruk is dat de neusriem wat lager mag hangen...![]()
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Bladwijzers