Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: circling

circling

Met cirkelen ben ik te lui/vind het onhandig om het touw achter mijn rug om te pakken, en laat het dus boven mijn hoofd langs gaan.

Is dat echt heel erg dom, want gevaarlijk, wat denken jullie?

Re: circling

Ik kan me een beeld herinneren van iemand die een tweede graads brandwond (blaren) in zijn nek had staan. Dit kwam door de wrijving van het touw...
    Persoonlijk zou ik dus iets meer bewust zijn hiervan en het touw toch achter je rug over te pakken.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Isabel
    Met cirkelen ben ik te lui/vind het onhandig om het touw achter mijn rug om te pakken, en laat het dus boven mijn hoofd langs gaan.
    Is dat echt heel erg dom, want gevaarlijk, wat denken jullie?
    Zie http://www.nhforum.nl/viewtopic.php?...342138#p342138

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ja, trea, dat was mijn gedachte ook!

juist.

Ik had wel zo'n vermoeden dat er nare dingen konden gebeuren, en dit plaatje helpt me hopelijk braaf te zijn.
    Want Opal is niet altijd braaf

Vind het vooral bij travelling circles lastig, de wortelstok moet ook ergens blijven. Maar ik ga er op letten.
    Dank voor de foto, hoe vind je dat zo snel.

Je loopt ook het risico dat je paard er net vandoor gaat als zij achter je loopt en jouw arm in de lucht steekt. Dan kun je een flinke klap op je arm/schouder oplopen. Overigens, soms zie ik het Linda en Pat ook wel eens doen, hoor, op dvd's, maar ik zou het zoveel mogelijk proberen te vermijden. Wat je met je stick kunt doen, is deze voor je op de grond zetten en tegen je navel laten rusten. Dan heb je beide handen vrij en toch kun je je stick makkelijk oppakken als het nodig is.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Ja, zo deed ik dat in het begin, maar als je eenmaal gaat reizen met je cirkels, waar laat je de stok dan?

Tja, als je gaat reizen, moet je of je stok thuis laten, of handig worden met touw en stick in 1 hand...

ja, dat laatste zal ik aan gaan werken, onhandig als ik ben, raak ik al niet meer in de knoop met alle touwen en lijnen, dus het zal uiteindelijk wel lukken.

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Daarbij lijkt het me erg onduidelijk voor je paard gezien je armen als je niks vraagt zo passief mogelijk zouden moeten zijn en op deze manier lijkt het me veel minder makkelijk om een correctie op signaal af te geven vanuit je arm omhoog.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Daarbij lijkt het me erg onduidelijk voor je paard gezien je armen als je niks vraagt zo passief mogelijk zouden moeten zijn en op deze manier lijkt het me veel minder makkelijk om een correctie op signaal af te geven vanuit je arm omhoog.
    Ik denk dat dat wel meevalt, het is een vloeiende beweging.

Het viel me trouwens op tijdens de Celebration dat iedereen, als het zo uitkwam, zo zijn of haar paard zo liet cirkelen.

Hahaha, ja, dat viel mij ook op!

Parelli is toch ook voor luie mensen??

Ook dat heb ik PP dit weekend meerdere keren horen zeggen...

Maar hij heeft ook gezegd dat hij hierdoor al meerdere keren zijn schouder uit de kom heeft gehad...
    Don't make or teach assumptions

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten