Oorspronkelijk Geplaatst door
Marja
Och, ik ben niet zo onder de indruk van het CV van mevrouw Nevzorov hoor.
Tenminste niet als dat CV moet aantonen dat zij verstand heeft van de hoeveelheid druk die een bit in de paardenmond geeft.
Ik zeg ook niet dat ze er géén verstand van heeft, maar puur op basis van dat CV zeggen dat ze het allemaal wel weet en dat we haar dus moeten geloven, gaat mij te kort door de bocht.
Zoals Els ook al aangeeft, moet correct wetenschappelijk onderzoek aan bepaalde eisen voldoen om conclusies aan de uitkomsten ervan te voldoen.
De CV van mevrouw Nevzorov zegt mij niets over de correctheid van de onderzoeken die zij heeft uitgevoerd. Dan zullen we toch echt eerst meer moeten weten over de details van het onderzoek.
Volgens mij loop jij veel te makkelijk achter de 'nieuwe inzichten' aan, zonder je eerst serieus te verdiepen in de materie. En dat gebeurt dan puur op basis van emotionele redenen: een bit wordt vaak misbruikt (dat weten we allemaal immers), je kúnt een paard daarmee ook pijn doen en verwonden en als iemand dan roept dat hij dat dan ook nog eens heeft onderzocht en aangetoond, dan wordt diegene gelijk de hemel in geprezen.
En misschien was het ook wel een goed onderzoek en zijn de resultaten betrouwbaar, maar zolang ik niet weet hoe dat onderzoek is uitgevoerd, neem ik dat niet zomaar klakkeloos aan. Ik gebruik liever eerst mijn eigen hersens.

Bladwijzers