Oorspronkelijk Geplaatst door
E.Zanden
Zonder een al te grote natuurkundeles af te steken zal ik proberen uit te leggen, waarom dit artikel hierboven lachwekkende kolder is.
Allereerst IEDER maar dan ook werkelijk IEDER natuurkundig geschoold mens, gebruikt het INTERNATIONAAL AFGESPROKEN SI-eenheden stelsel.
Daarin hebben we wereldwijd met elkaar het volgende met elkaar afgesproken:
* kilogram is de eenheid van massa
( die massa = gelijk aan internationale prototype van het kilogram; Sinds 1901 is de kilogram de massa van een in Frankrijk opgeslagen blok platinum-iridium)
Vaak wordt er met het woord "gewicht" eigenlijk "massa" bedoeld,
maar '
gewicht' is een kracht=> met hoeveel kracht trekt de aarde aan een
massa
"Gewicht" kan je bereken met F (gewicht in Newton) = m (massa in kg) * g ( valversnelling in kg*m/s )( g=9.81)
[size=99px]
OP het moment dat je gaat praten over DRUK - en zeker in onderzoek !!!
- dan praat je (volgens internationaal afgesproken standaard) over "Pascal"[/size]
Druk (Pascal) =
kracht / oppervlak P= F/A (/ betekend gedeeld door)
1 Pascal = 1 Newton / m²
Nu heeft meneer Nevzerov het over "350 kilo
druk per vierkante cm"
IEDEREEN met 2e klas natuurkunde middelbare school wéét dan,
dat meneer Nevzerov *niet* serieus bezig KAN zijn geweest, omdat [size=99px]kilogram de eenheid van *MASSA* [/size]is
Dat is nota bene basiskennis

.
Ik kan hier veel uitgebreider op ingaan, maar dan raak je de draad kwijt vrees ik.
Neem maar van mij aan, dat Nevzerov natuurkundig gezien onzin uitkraamt, in een artikel vol suggestieve bloederige plaatjes

.
Wat mij verbaasd is echter het volgende:
Wat maakt, dat mensen zo kritiekloos, het gebral uit dit soort publicaties overnemen???
Dat is toch niet alléén maar gebrek aan opleiding???
Wat maakt, dat te pas en te onpas, gewezen wordt naar zogenaamde semi-"wetenschappelijke onderzoeken"???
Die dan -bij vluchtig doornemen- in de eerste plaats al helemaal niet "wetenschappelijk" blijken te zijn.
Bij dit soort gedachten wisselingen (ik kan het geen discussie noemen) haak ik dan ook af vanwege de bérgen onzin die je moet doorworstelen
De ene *mening* na de andere, wordt gepresenteerd alsof het een "feit" is

.
En daar waar dát nog niet genoeg is, worden dubieuze experimentjes erbij gehaald, van mensen met amper brugklas-niveau natuurkunde.(<- Nevzerov blijkbaar)
Maar mijn point Bowen (en eventuele anderen), ik zou van dit "onderzoek" en de "gemeten kilogrammen""

écht niet wakker liggen.
Neem dat nou maar gerust aan, uit de mond van een ingenieur

Bladwijzers