Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Donkere drollen na één keer psyllium husk??

  1. #1
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Donkere drollen na één keer psyllium husk??

    Gister eind van de middag heeft Vash voor het eerst psylliumhusk gekregen. Hij vond het Smerig. Moest dus een bakje (zo'n minikuipje) appelmoes over, maar dat vind ik eigenlijk alweer te zoet.
    Vandaag had hij hele donkere drollen. Wel mooie constitutie (als altijd). Herkent een husk-gever dat?
    Heb het hem vandaag niet gegeven, ik moet eerst iets bedenken hóe ik hem dit kan voeren, zonder suiker toe te voegen. Het spul stinkt ook erg vind ik....geen wonder dat hij het niet lekker vind denk ik dan....

  2. #2

    Re: Donkere drollen na één keer psyllium husk??

    Wat is 'husk'? Ik ken alleen maar psylliumzaad en daarvan heb ik nog nooit andere kleur drollen waargenomen.

  3. #3
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Donkere drollen na één keer psyllium husk??

    De husk zijn de zaadschillen, en daar hoef je minder van te geven dan van het hele zaad, omdat juist die vezels de slijmvorming geven. Weet ook niet of het daarvan kómt, maar hij heeft niets anders gehad gister (bij mijn weten).

  4. #4

    Re: Donkere drollen na één keer psyllium husk??

    Had je er dan wel genoeg water door? Er moet echt veel bij!
    Ik geeft het ook wel eens een weekje, maar nooit gemerkt dat de mest donkerder werd.
    Surrender to fun!

  5. #5
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Donkere drollen na één keer psyllium husk??

    Da's een goeie! Misschien is dat het, ik kijk even hoe het vandaag eruit ziet, maar ik kan me niet een andere oorzaak bedenken idd!

  6. #6

    Re: Donkere drollen na één keer psyllium husk??

    Ja ik zie het hier ook wel, maar dan is alleen het buitenste laagje om de drol heen donker van kleuren niet de mest zelf. (Ik geef gekookt lijnzaad)
    Don't make or teach assumptions

  7. #7
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re: Donkere drollen na één keer psyllium husk??

    kan je geen appelmoes zonder toegevoegde suiker kopen? of vind je van nature al te veel suikers in een appel zitten? anders kan je ook gewoon een appel raspen misschien
    A lot of people talk to horses, not many listen

  8. #8
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Donkere drollen na één keer psyllium husk??

    Bij Moon heb ik nog nooit donkere mest gezien na het voeren van psyllium. Zelf doe ik er kleine stukjes wortel en muesli door, anders eet ie het ook niet.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re: Donkere drollen na één keer psyllium husk??

    Husk stinken ? De husk die ik geef ruikt helemaal nergens naar ! Ik geef het door grasbrok met een beetje muesli en het gaat er zo in.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •