Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: ijzers eraf niet altijd mogelijk?

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: ijzers eraf niet altijd mogelijk?

Ik zou wel in de gaten houden hoe hij loopt. Als je merkt dat hij gevoelig loopt en/of kreupel dan wordt het een ander verhaal.

Hoeveel rij je over de weg? (en heb je misschien foto's van de hoeven?).

Zoals het nu klinkt, voor ijzers en achter gewoon traditioneel bekapt lijkt me dat iets dat gewoon geen probleem zou moeten opleveren. Tenminste, bij de paarden bij ons op stal die zo staan is het eigenlijk ook nooit een probleem geweest.

Actief Forumlid Annemeik's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

In principe loopt hij niet echt gevoelig, de eerste paar dagen ook niet eens echt.

Ik rijd zeker twee keer in de week over de weg, het verschilt hoe veel over het asfalt. Vaak wel ongeveer 1 uur (alle stukje bij elkaar).

De reden dat hij achter van de ijzers af ging was vooral omdat hij zo snel de ijzers glad had. Dan kon ik niet meer rijden doordat hij continu achter weggeleed (vooral als hij de stal uitkwam).

Ik zal binnenkort wel wat foto's plaatsen, woensdag komt mijn smid. Dan zal ik wel wat voor en na foto's maken.
    One just has to face it - riding isn't natural to the horse. *Theresa Sandin* <!-- w -->http://www.sustainabledressage.net<!-- w -->

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Voor de mensen die geinteresseerd zij in hoefschoenen, kijk eens in mijn link hieronder!! Scheelt nogal wat met de nieuwprijs en ze zijn in heel goede staat
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

mijn paard staat nu een jaar zonder ijzers, wordt natuurlijkbekapt, loopt ongeveer 8 tot 10 uur buiten en ik gebruik hoefschoenen voor het buitenrijden. Ik betwijfel of mijn paard ooit zonder de hoefschoenen zou kunnen. Ik wandel ook wel eens zonder schoenen buiten en dan loopt ze toch voorzichtiger dan met de schoenen. En als er steentjes op straat liggen dan loopt ze helemaal voorzichtig.

gr marja

marja, ik denk dat dat voornamelijk komt omdat ze het niet gewend is. misschien moet je eens proberen een week of 2 zonder de schoenen te rijden, misschien wend ze er dan aan? op welke manier bekap je?

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten