Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: toch metaal ?

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

toch metaal ?

Romanic en ik zijn lekker bezig met rijden (lees: boscrossen ). Helaas zijn we qua oefeningen een beetje blijven hangen bij het oude level 2 (ondanks dat we alle nieuwe pakketten in huis hebben ).

Nou vraag ik me iets af: laatst bekeek ik de savvy club dvd van september en zag daar het gedeelte over "Casual and Concentrated Reins". Daarin word gereden met bit.

Ik rijd heerlijk met Romanic op de Natural Hackamore, hij heeft nog nooit enig metaal in zijn mond gehad en ik zou dit graag zo houden. Alleen, kan ik daarmee 'Concentrated' rijden ?
    Moet ik, om verder te komen met Parelli, toch aan een bit beginnen ?

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Re: toch metaal ?

Een bit heeft nadelen bij verkeerd gebruik, maar voordelen bij correct gebruik. Een bit is een stukje ijzer wat je plaatst in de mond. Het is niet goed of slecht, het is gewoon iets. Hoe je dat gebruikt, dat maakt het goed of slecht.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

Volgens mij is het niet de bedoeling van parelli dat je moet met bit rijden.
    Zeker niet als jullie net heel goed rijden met wat jullie nu hebben.
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik weet niet watjemet concentrated reins bedoeld, ik neem aan dat je dan met aanleuning rijdt(constant teugelcontact)?
    Wat je ook kunt doen als je liever geen bit pakt is een zachte side-pull, daar kun wel met aanleuning mee rijden.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Voor een goed voorbeeld van Finesse met een natural hackamore zou je eens op de site van Karen Rohlf (level 3 grad en Parelli-friendly trainer) kunnen kijken: http://www.dressagenaturally.net/home#content . Ben helemaal weg van haar boek en dvd's (al is het meeste nog wat te hoog gegrepen voor mij om nu al toe te passen). Een dvd is speciaal gericht op "Riding in connection with the reins", en daarin is geen bit te zien .

Er staat ook erg veel info in haar newsletters, die je kunt downloaden als je je op de site registreert.

Bladwijzers

Forum Rechten