Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: ervaring thorowgood zadel

ervaring thorowgood zadel

Hallo allemaal,

Vorige week is er een zadelpaser bij mijn paard geweest. Trú heeft een korte rug en (bijna) geen schouders/schoft. Na alle metingen kwam ze tot de conclusie dat een thorowgood zadel met hele wijde boom, V-Singel, antislipmatje en een anatomische singel een optie zou zijn (binnen mijn budget). Ze had dit zadel wel bij haar, maar dan de versie die niet paste. De zadelpasser is nu het passende exemplaar aan het regelen.

Ondertussen ben ik wel benieuwd naar ervaringen. Heeft iemand een thorowgood (gehad)? Wat waren de voordelen/nadelen. Welke versie had je? Voor Trú wordt het de cobversie, want de ijslanderversie is te lang...

Groetjes Jildau

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: ervaring thorowgood zadel

Op stal hebben we ook die zadels en ook de wintecs..ze lijken veel op elkaar en ook kwa budget. Ik heb een keer op een thorowgood griffin gezeten en die vond ik heerlijk zitten, maar die werd alleen bij het paard verkocht en die wilde we dan weer niet. Je hebt ze met verwisselbare boom, maar volgends mij zijn ze langer als de wintecs..en ik zat met Diesel ook met een korte rug vandaar dat het hem niet werd.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Heeft Karianne niet zo,n zadel? Weet het niet zeker hoor.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

sandra heeft een thorowgood..

ik vind ze erg mooi en zitten ook fijn, heb er van zomer tijdje op gereden..
    p,s niet op mijn eigen pony maar pony van de camping waar ik altijd heen ga..

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Volgens mij kiezen veel MCFS`s voor Thorrowgood, dat lijkt me een goed teken. Er is ook mogelijkheid tot aanpassing bij deze zadels, dus als je paard nog veranderd hoef je niet een ander zadel te kopen.

Het lijkt me fijn om er even mee te rijden en dan zowel voor jezelf als voor je paard te kijken hoe het bevalt. Misschien kun je het een tijdje op proef krijgen?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Dit zadel wordt ook via een MCFS geregeld. Zij kiest hier inderdaad voor vanwege de aanpassingen en een goede pasvorm op de meeste paarden.

Zodra dit zadel geleverd wordt maken we weer een afspraak om proef te rijden. Ik ben ontzettend benieuwd. Het ziet er goed uit en het gaat in ieder geval op mijn paard passen.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik heb ook een thorowgood griffin dressuur, maat haflinger
    Ik vind hem lekker zitten (al vond ik met passen de wintec fijner voor mezelf). De 3punts-singel gaf de doorslag voor mijn overbouwde paard. Deze singel "trekt" het zadel ook tegen de (door haar bouw) opwippende achterkant, waardoor het stevig ligt. Hij is lekker licht. Maar van het aanpassen heb ik nooit gebruik gemaakt. ik vind dat fish-systeem toch niet echt super hoor... Die dingen gaan er enorm moeilijk in, en zijn er bijna onmogelijk weer uit te krijgen, dus effe gauw aanpassen is er niet bij. Daarnaast is het zadel in zoveel verschillende maten te krijgen, dat het ook niet echt nodig is denk ik.

Helaas is mijn paard er inmiddels uitgegroeid en moet ik gaan zoeken naar een andere...

Heb je het zadel al geprobeerd ik ben namelijk erg benieuwd. Ik zoek ook nog een betaalbaar zadel om mijn jonge pony mee in te rijden. Hij heeft het zelfde probleem als die van jou kort en breed.

Ik hoop het volgende week of die week erop een keer te kunnen proefrijden. Is alles dan helemaal naar wens kan ik nog een maand uitproberen. Ik laat nog wel weten hoe het is bevallen

Ik heb inmiddels zelf een thorowgood in bestelling om uit te proberen, ben benieuwd hoe het zit ik heb een dressuur variant T6 aangevraagd.

Vandaag is de zadelpasser geweest... en het zadel paste! Ik heb even op Trú gestapt. Ze deed dit heel braaf! Ik heb het zadel nu te leen gekregen zodat ik het in alle rust goed kan uitproberen, maar het bevalt goed.

Actief Forumlid SaskiaGerritsen's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2009
    Leeftijd
    38

Ik heb jarenlang intensief gebruik gemaakt van een thorowgood zadel, zelfs na een hele dag in het zadel nergens last van. Prima zadels, dus als het past zou ik niet verder zoeken!
    Onderhoud heb je niet, alle materialen blijven lang mooi vind ik en het gewicht is nog een pluspunt.
    Mijn vriendin heeft een Wintec, maar die zadels vind ik zelf minder omdat de gebruikte materialen goedkoper lijken en ook eerder slijten bij de stijgbeugelriem. Succes met testen, kun je in ieder geval een onderbouwde keus maken!

Bladwijzers

Forum Rechten