Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: scheerapparaat voor "race-streep"

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

scheerapparaat voor "race-streep"

Ik zag dat er bij Epplejeck een scheerapparaat te koop is, de SE 200, voor 60 euro. Dat leek me niet zo duur. Het is een opscheer apparaat staat er, geschikt voor kleine oppervlaktes.
    Ik heb geen ervaring met scheerapparaten maar zit er wel over te denken mijn ponies een stukje te scheren zodat ze hun warmte beter kwijt kunnen. Om te beginnen de onderkant van de hals, met een stukje borst. Evt kan ik dan nog een streep langs de buik naar achteren toe vrijmaken als dat nog niet genoeg is.
    Is zo'n opscheerapparaat geschikt daarvoor? Of is het echt alleen voor de sokken en oren ed?

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Re: scheerapparaat voor "race-streep"

Ja, dat is wel genoeg. Ik doe zelf de streep onder de nek/hals ook gewoon met een tondeuse voor mensen. Gaat Prima! Jachtpatroon wat je bedoelt kan ook met dat scheerapparaat alleen ziet het er dan iets minder mooi uit..

Groetjes Anouk
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Hee, dit is handig! Ik ben ook op zoek naar iets dat scheert voor Askja.
    Nu zag ik vandaag bij de Action tondeuzes voor een habbekrats. had er bijna eentje gekocht, maar waarschijnlijk lopen die al vast als ze mijn paard alleen al zien.

Marion; als jij deze gaat bestellen, wil je dan je ervaringen delen? Ik ben erg benieuwd.
    (Net zoals ik ook erg benieuwd ben hoe het met Morris gaat, en zijn galop.)
    Started!

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Mijn eigen ervaring is dat zulke machines toch snel te 'licht' zijn, zeker om zwaardere vachten door te komen.
    Opscheerapparaten zijn toch voornamelijk voor hoofd en benen waar bij rijpaarden het haar niet zo heel dik en zwaar is zeg maar.

Anderzijds scheelt het een heel stuk met een normaal apparaat, dus is het wel het proberen waard.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

(Net zoals ik ook erg benieuwd ben hoe het met Morris gaat, en zijn galop.)[/quote]

En ik ook!

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Oh, en anders. bij ons in de ruitershop kan je gewoon z'on grote gewone huren...
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

O, ik heb nog een oude tondeuze liggen, misschien krijg ik daarmee er wel wat van af.
    Tja, kopen of huren vind ik allebei eigenlijk wat duur voor een "probeersel". Dan zou ik bij koop graag wat meer zekerheid hebben of hety werkt ja of nee. En ik merk dat Morris nu in ieder geval een wat betere conditie krijgt van al dat galopperen .
    Ik oefen regelmatig aan de lange lijn in mijn "longeervierkantje", heb ook een stick en string gekocht, en dat werkt goed! Morris krijgt door dat-ie maar beter kan blijven doorgalopperen, en reageert nu vlot op mijn signalen. Onder het zadel is het nog een wat ander verhaal, maar ik heb ook nog maar twee keer geoefend sinds de cursus. Ik wilde het eerst op de grond wat beter voor elkaar hebben. De tweede keer ging hij uit zichzelf al langer in galop, maar hij bokt nog wel behoorlijk.... Volhouden maar.

Bladwijzers

Forum Rechten