Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: zadel laten verzenden?

Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009

zadel laten verzenden?

Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit topic goed staat, maar dacht dat dit meest passende was.
    Ik ben al tijdje bezig met een zadelzoektocht voor de drie trekpaarden die ik nu rijd. Toevallig zat ik op marktplaats te snuffelen en toen vond ik precies hetzelfde zadel als wat op mijn eigen paard ligt. Alleen de mensen wonen met de auto een uur rijden van me af namelijk in dordrecht en ik woon vlakbij arnhem.

nu wil ik het zadel misschien later verzenden als ik geen vervoer kan regelen, hebben jullie hier ervaringen mee. Of komt er toevallig iemand komende week in buurt van Dordrecht waar mee ik mee kan?

Het Trekpaard "Een Levend Monument"

Re:zadel laten verzenden?

Ik heb al veel zadels verkocht en de meeste zijn gewoon via de post verzonden. Als het goed verpakt wordt is het geen probleem en goedkoper dan op- en neer rijden.
    Wél zou ik bij aankopen via Marktplaats altijd onder rembours betalen. Eerst zeker weten dat er in die doos ook een zadel zit

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dat weet je toch ook niet als je onder rembours betaalt? Je mag het pakket niet openmaken voor je de postbode betaalt. Dus er kan net zo goed een stapel bakstenen in zitten!

Voor een zadel zou ik persoonlijk liever op en neer rijden. Dan kun je direct zien of het in goede staat is, en of bv. de boom niet gebroken is. Als je het per post op laat sturen en er blijkt iets niet goed te zijn aan het zadel, heb je geen poot om op te staan. De verkoper kan dan tenslotte heel makkelijk beweren dat jij dat gebrek hebt veroorzaakt en zie dan maar eens te bewijzen dat dat niet zo is.
    Dat is ook precies de reden waarom ik zelf geen zadels opstuur: de koper kan er ook schade aan toebrengen en doodleuk beweren dat dat er al zat.

Bij kleinere uitgaven via Marktplaats laat ik dingen nog wel eens opsturen, maar een zadel, nee dat is me een te kostbaar iets en er kan te veel mee mis gaan!

(En helaas... ik kom niet in de buurt van Dordrecht dus daar kan ik je niet mee helpen...)

Je hebt een punt Marja. Ik heb zadels eigenlijk alleen nog maar via het forum verkocht. Da's toch anders.

Aangemeld
    Aug 2009

Jah dat van verzenden heb ik zelf ook. Ga straks even de foto's van hetzadel van marktplaats vergelijken met het eigen zadel. Misschien dat ik ook nog even bij de mensen langs ga voor wie dit zadel bedoelt is.

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

een boomloze heb ik vanuit NL laten opsturen naar mij. kan niet echt stuk natuurlijk, maar hij is wel kwijt geraakt (nochtans met track and trace nr en af te tekenen voor ontvangst)... na een maand terug gevonden ergens in een depot aan de andere kant van NL (god zij dank dat de verkoper haar best deed om het terug te vinden!)en dan toch nog tot bij mij geraakt.
    omgekeerd heb ik ook al een zadel verzonden. dat was eentje met boom en dat heb ik dus zo stevig mogelijk ingepakt en er duidelijk 'breekbaar' (met zo'n pictogram van een glaasje) op gezet. is perfect aangekomen.
    uitdrukkelijk vragen om verzekerde verzending en stevig laten inpakken.
    Hinnik!

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik heb zelf weleens zadels per post gehad. Eenmaal een tweedehands Wintec, en eenmaal een nieuwe Wintec. Beiden gewoon goed ingepakt en prima gegaan.
    Zelf heb ik weleens een zadel verzonden. En duidelijk aangegeven dat verzonden ook verkocht is. Zadel werd wel verzekerd verzonden. Dit is ook goed gegaan.

Echt een duurder zadel zou ik niet graag per post bestellen, daarvoor vind ik de gok, en zeker bij aankoop van een vreemde te groot.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Aangemeld
    Aug 2009

Als goed is gaat de eigenaar van de twee merries nu zelf in Dordrecht kijken. Ik heb hem de advertentie gegeven en hij was wel positief. Hopelijk dat het lukt.

Bladwijzers

Forum Rechten