Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Welk myler bit voor ons?

Actief Forumlid Dorien_Boy's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Welk myler bit voor ons?

Dag lieve forummensen,

Ik val maar meteen met de deur in huis: welk mylerbit zou ik voor Boy kopen?
    En waar kan ik zoiets kopen (ik woon in België)? Tot nu toe reed ik met een ongebroken kunstof bitje, maar zou nu toch graag overgaan naar een Myler. Het is toch niet echt dat voor Boy, te onduidelijk vaak. Maar ik lees zoveel van Mylers dat ik even de bomen niet meer door het bos zie.
    Welke maat zou ik nemen? Zijn ongebroken bitje was tussen de ringen gemeten 13 cm.
    En welk level enz? Er is zoveel keuze in al die bitjes
    Bedankt alvast!

Re: Welk myler bit voor ons?

Ik heb een Myler Comfort Snaffle Eggbutt bitje ;

Ik gebruik deze alweer 2 jaar , bevalt prima ....

Aangemeld
    Feb 2005

En van waar komt hij? En hoeveel heb je hem betaald? Is dat ook een soort 'level' jou bitje?
    Bedankt alvast! en sorry voor de vele vragen

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

5 inch is 12,7 uit mijn hoofd. Denk dus dat 5 1/4 inch ofzo het beste is voor jou.

Ik heb een level 2/3 in gebruik. (Klinkt heel zwaar of heftig), maar deze ligt qua vorm bij mijn pony het mooiste tot nu toe. Ze loopt er goed op. Juist doordat ze niet kunnen knikken, maar wel ook als dubbelgebroken netjes op 1 kant in kunnen werken.
    In België weet ik niet waar je ze kunt kopen eigenlijk.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Verkoopt Ruitershop Kerckhaert geen Mylers? Ik ben ook eens in een winkel in Limburg geweest waar er toen enkele Mylers lagen,maar ik weet niet of ze die daar nu nog verkopen. En ik denk dat Kim(van Aramis) met een Myler rijdt. Meer info kan ik je niet geven. Ik zou ook wel eens graag een Myler willen proberen,maar het is hier in België amper verkrijgbaar plus ik neem aan dat veel verkopers zelf niet weten wat het verschil is tussen de bitten zelf.

Aangemeld
    Feb 2005

ja inderdaad, moeilijk verkrijgbaar in België! Maar ik het eens gevraagd aan de paardenwinkel (horcon) bij ons, en die zeiden dat je dan heel het assortiment van mylerbitten als winkel moet nemen en dat ze het daarom niet doen.

Bij Kerckhaert heb ik vroeger al eens geïnformeerd ook zij hebben ze niet..
    Maar ik heb er ondertussen al eentje gekocht via Kapaza!
    Ik heb nu een comfort snaffle, level 2. Tot nu toe is Boy er heel tevreden mee (heb er nog maar 2x mee gereden) Morgen heb ik les en ga ik eens vragen wat mijn lesgeefster ervan vindt. Bedankt allemaal voor jullie hulp! Groetjes

Bladwijzers

Forum Rechten