De eigenaresse van Orfa is al een jaar op zoek naar het perfecte paardje. Volgens haar is dat een braaf paard waar je eens geen sporen en zweep op nodig hebtIk heb het al lang opgegeven om dat eruit te praten. Nu was hun gedult op en hebben zij en haar twee dochters in 2 weken twee paarden gekocht. Nu stond ik echt verstelt ! Een 14 jarig bwp ruin, echt een braaf paardje maar enorm sloom, ik had hun voorgestelt om het paardje eerst een tijdje gewoon op de weide te laten staan en daarna te beginnen met veel grondwerke en vooral veel afwisseling om hem er mischien weer een beetje meer zin in te laten krijgen, je ziet echt dat paard er allemaal genoeg van heeft, maar nee hoor ze gingen hem elke dag met sporen rijden dan ging het wel weer beter gaan
Tot nu doe ik nog mijn best om het uit hun hoofd te praten maar ja...Het tweede paardje is een 5 jarige merrie . Ja 5 jaar voor twee meisjes van 14 en 16 die alleen op wedstrijd willen gaan en heel hoog springen... Ze is twee maanden zadelmak en heel erg hevig. Nu heeft ze een reactie waar ik echt niet weet wat ermee te doen, als ze verschiet of genoeg van iets heeft dan gaat ze bokken en stampen, ook kijkt ze totaal niet uit als ze verschiet ( ze verschiet ook heel veel) en zo ben ik al een paar keer bijna vertrappeld in de weide. Het is echt een leuk paardje verschrikkelijk enthousiast en een echte knuffel. Omdat ik verschrikkelijk bang ben om te zien hoe ze dit op hun manier gaan oplossen wou ik jullie vragen wat je hier aan zou kunnen doen. Ik heb hier totaal geen ervaring mee eigenlijk heb ik gewoon nog geen ervaring met jonge paarden. daarom vroeg ik mij af of mischien iemand hier weet hoe je hiermee moet omgaan en of je het kan oplossen?
Bladwijzers