-
Actief Forumlid
Driving game
Vandaag heb geprobeerd om met de driving game aan de slag te gaan, maar wilt me maar niet lukken.
Even uit pocket guid,
Stap1, drijf je paard achterwaards door met de carrot stick op de 12ft lijn te slaan.
En ik moet zeggen dat ik dit nog nooit iemand dit heb zien doen, vandaar dat ik youtube al ben af gegaan met hoop zo doende wat beter beeld hier over te krijgen wat de bedoeling is en wat de reacties van de paarden hier op zijn . Niet gevonden waardoor ik toch maar heb geprobeerd aan de hand van de pocket guide, maar probleem is dat de shetjes niet onder de indruk raken waardoor ze gerust stil blijven staan terwijl ik me uitleefde op de leadrope
Toen ben ik maar naar stap 2 gegeaan, Drijf je paard achterwaards door met de stick op de grond te slaan. Dat ben ik toen gaan doen maar ook dat lukte niet en mijn fase 4 maakt ook totaal geen indruk op Jolly. Later geprobeerd met wanneer ik stick in de lucht slaat en hier reageert die iets meer op. Na vaak geprobeerd te hebben deet hij wel enkel keer paar stappen achteruit, dus ik meteen stoppen met slaan, daarna naar me toe laten komen en belonen, opnieuw proberen en nee hij is weer kompleet kwijt dat bedoeling is dat hij achteruit moet gaan.
Van alles geprobeerd maar ik kom er maar niet uit, na wat rondlezen op forum ben ik er wel achter dat beter is om zo langzaam mogelijk naar hem toe te laten (ik dee zelf in toch wat te hoog tempo) entja van mijn fase 4 zijn ze totaal niet onder de indruk. Dus tja, hoe zorg ik er voor dat de shets wat meer onder de indruk raken van mijn schoonmoeder face ?
De pocupine game gaat ondertussen steeds beter, achterwaards gaat best goed op fase 2, bij plek achter zijn kaak reageert hij super duidelijk op fase 1 al denkt hij wel dat hier bij de bedoeling is om rondje op de volten te gaan stappen terwijl eigelijk bedoeling is dat hij met zijn achterhand op de zelfde plek blijft staan ? Ik moet maar gaan kijken hoe ik dit kan verbeteren. En bij Jolly kan ik ondertussen nu wel steeds bij beide kanten zonder dat hij van mij weg draait, terwijl Jan nog wel zijn achterhand af toe van mij af draaid, Is denk ik kwestie van vertrouwe en dat verklaart dan ook waarom bij Jolly beter gaat. En wat mij toch enthousast maakt is dat ik toch duidelijk aan Jan en Jolly merk dat ze mij steeds meer al leider zien. Maar hoop voor volgende week wel de driving en de yo you game onder de knie te hebben, want volgene week ga ik een weekendje naar Tobbe waardoor mij ook erg leuk lijkt om er mee met hem aan de slag te gaan. (Maarja dan wil ik wel graag goeie indrik achter laten omdat ik hem daarna pas over een maand weer zie.
-
Forum Meubilair
Re: Driving game
Wat is bij jou je fase 4?
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
-
Actief Forumlid
Het tikken met de carrot stick tegen zijn borts wat gebeurt zodra ik vlak voor hem ben uitgekomen terwijl ik als blinde man tikent met de stick op hem afliep. Maar ik krijg hier geen reactie op, heb ook idee dat ik meer onder de indruk is van zwiepende stick dan wanneer ik hem er mee aan tik.
-
Forum Meubilair
Waarschijnlijk ben je dan toch niet effectief genoeg met je stick. Bij fase 4 BELOOF je aan je paard dat hij achterwaarts gaat. Je voert de druk op, tot hij een reactie geeft. Als jij nu stopt met tikken zonder dat je paard een poging deed om voor de druk te wijken, leer je hem aan dat hij het aantikken gewoon kan negeren. Meestal hoef je maar 1 of 2x echt effectief te zijn en je paard weet daarna dat jij het meent.
10% korting bij
-
Actief Forumlid
Ik zal me best doen, maar is echt niet makelijk. Ze zijn echt totaal niet onder indruk van tikken, maar als ik goed begrijp moet ik de tikken gewoon harder maken en gaan staan met indruk van de komde twee dagen blijf ik hier wel staan, ga jij maar achteruit.
-
Forum Meubilair
Juist, dat is inderdaad de gedachte
10% korting bij
-
Actief Forumlid
En duidelijk mijn zwakke kant.... maar zal er aan werken. Ik ga denk ik thuis maar eerst thuis even op de bank ga oefingen, als ik die aan beweging krijg dan weet ik zeker dat goed zit
Zou ik anders ook eerst mogen beginggen met drijven op hun achterhand aangezien ik idee heb dat ze ook makkelijker opzij stappen dan achteruit ?
-
Forumlid
Als ik jou was zou ik gewoon doen wat er in de pocket guides staat.
De 'pitfalls' worden ook uitgebreid besproken.
Ze laten op de dvd's ook goed zien hoe het moet.
Vaak als je een keer goed effectief geweest bent en (het belangrijkste) op tijd stopt, moet het gaan lukken.
Koudbloeden hebben soms iets meer 'intentie' van je nodig voordat ze je 'geloven'
Succes!
-
Actief Forumlid
Wens mij maar morgen veel succes, ga keihard mijn best doen en overweeg om eventueel met met spingzweepje te gebruiken in plaats van stick aangezien ik daarmee net wat makkelijker hardere tik kan uitdelen bij Shetlander, en ik zal er voor zorgen dat hij zeker indruk krijft dat die stick hem mischien wel eens doormidde zou kunnen hakken als hij niet uitwijkt, in plaats van dat er zo uit ziet
(Maar ik kan knap lastig krijgen aangezien ik nog nooit heb gewonnen bij deze game en hun maar als te vaak
)
-
Actief Forumlid
-
Waarom een zweep ipv stick ??
wel knap dat gelukt is.. Maar zou toch wel proberen de stick te gaan gebruiken je hoeft ook niet extreem hard te slaan, want dan is de functie van drving game ook weg, maar blijf bv bij 1 bepaalde druk niet al te harde stik aanhouden NET zolang tot je shet opzij gaat..
en dan is het spelletje wie wint aan de gang net zo lang door blijven gaan tot die onderzet !!
-
Actief Forumlid
Stom, dacht juist dat kweste was hard genoege fase 4 tik uit te kunnen delen aangezien ze op gewone tik totaal niet reageren. Vandaar dat ik ook voor springzweep was gegaan omdat net handiger maatjes is bij shetlander en ik kan er net wat makelijker een harde tik mee geven.
Maar als ik jou goed begrijp is beter om iets minder harde fase 4 te geven en dan net zolang door te blijven gaan met tikken tot dat hij wel wijkt, van week ga ik nog wel even oefingen al denk ik wel dat ik toch nog even voor gemak voor spring zweep ga en daarna wel met stick ga proberen.
-
Ja idd, want met 1 harde tik leren ze volgens mij niet altijd wat..
Kan zijn dat je pony nog moet nadeken en hij de vraag niet helemaal begrijpt en als jij die niet al te harde tik vol blijft houden net zolang tot hij onderstapt en dan gelijk stopt en beloont dan vraag je wat hij wil..
en dan kun je door werken zodat hij zijn achterhand helemaal onderzet tot hij weer recht voor jou staat
-
Forum Meubilair
Het is van allebei een beetje...
Je fase 4 is niet in 1x een harde tik, maar een ritmisch aantikken met OPBOUWENDE druk. Met een stick kun je veel beter de druk inschatten die je geeft (probeer maar eens op je been, met een stick of met een zweep). Wanneer je paard gewoon blijft staan bij fase 4 en geen enkele reactie geeft (dus niet zijwaarts wegloopt of op een andere manier op zoek gaat naar een oplossing) DAN verhoog je de druk (harder aantikken) tot hij reageert. En ja, soms heb je de eerste keer behoorlijk wat druk nodig voordat je paard serieus op zoek gaat naar een oplossing. (dit uiteraard pas NADAT je met porcupine (contact) hebt geoefend op achterwaarts gaan en weet dat hij het fysiek kan).
Als je paard WEL op zoek gaat naar een oplossing (zijwaarts, hoofd bewegen etc) dan houdt je juist dezelfde druk aan. Waarmee je zegt: blijf zoeken naar de juiste oplossing. Dit gebeurt vaker wanneer je de achterhand opzij wil laten wijken, paard loopt bijvoorbeeld voorwaarts weg)
Jouw timing is ook belangrijk: direct stoppen, ontspannen en aaien wanneer je paard ook maar een POGING doet om het goede antwoord te geven. Als jij al kunt belonen wanneer hij zijn gewicht naar achter verplaatst (nog niet eens zijn benen dus) zal hij de volgende keer het antwoord in die richting zoeken.
10% korting bij
-
Actief Forumlid
Okee, verklaard mischien ook waarom ik Jolly bij deze oefing ook niet zijn lippen likte zoals hij anders wel doet. Woensdag ga ik er mee aan de slag. Mocht iemand goeie instrucie film weten waar bij ook zo moeilijk gaat hoor ik graag. Want bij meeste filmpjes doen paarden zonder fase 4 waardoor ik erg weinig heb aan die filmpjes.
Forum Rechten