Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 18 van de 18

Topic: Positie van de fenders

Re: Positie van de fenders

Hier een foto van Honza
    Als een in elkaar gedoken mannetje zit hij op zijn pony hihi
    Daar kan Anky nog wat van leren

Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Leeftijd
    40

Maarja als ik dan goed doe dan heb ik eigelijk geen zadel nodig
    Ik neem het VZH zadel en ik ga gewoon eerst veel aan de slag met Tobbe zodra hij hier staat en daarna ga ik kijken of ik nog wil gaan uitwijken naar een ander zadel.

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jenniferjcristina
    Ik vind het ook lijken op de foto van alleen het zadel of ze wat ver naar voren zitten, maar ik vind het best meevallen met die stoelzit van je! Kijk en vergelijk maar eens met andere ruiters op foto's, zelfs karen rohlf of linda parelli zitten niet altijd volgens de regels.

Misschien kunnen idd je fenders nog wat langer en vraag dan je instructrice ook eens of ze wat foto's van je wil nemen tijdens het rijden.

Ook is het zo dat wanneer je op je balance-point zit, je je bekken altijd iets achterover gekanteld hebt ([size=99px]waardoor dus je benen iets naar voren komen). [/size]Dan kun je lekker met de beweging van het paard meegaan en heb je een ontspannen zit. Wanneer je helemaal volgens de regels zit (dus met je benen recht afhangend, op de lijn van je schouder) kom je al snel op je schaambeen terecht en maak je het weer moeilijker voor je paard om zijn gewicht iets verder naar achteren te gaan dragen.

Mooi zadel trea, staat ook supermooi bij je paard!!
    Je kan jezelf wel oprichten, alleen moet je niet naar je schaambeen toe draaien.
    Het oprichten komt uit de rest "optillen", spieren gebruiken, achterkant dijen, onderbuik optrekken, ribben naar elkaar trekken(middenrif wat omhoog brengen) en dan juist de oksels weer naar beneden trekken zonder je schouders achterover te kantelen.
    Maar dat is al moeilijk genoeg, naar mijn persoonlijke mening, in een zadel wat je hierbij een beetje "helpt", een westernzadel met fenders doet dat iig niet, die "helpt" juist meer bij die 'relaxde" zit.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten