ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen op zaterdagmiddag tijdens de nh dag te Harderberg...
Omdat ik het een enorme deceptie vond deze middag....en er toch zo'n 140 km voor gereden had...ben ik toch benieuwd of ik het nu zo anders heb bekeken dan jullie???
Wat ik miste was o.a.;
standjes over de nh stromingen; zoals P.Parelli, C.F.Hempling, M. Roberts en noem maar op...zelfs niet in de demo's iets van terug kunnen vinden...
hit-actief stallen, of andere vormen van groepsstalling voor paarden...
geen 1 wortelstick, leadrope, string...o.i.d. kunnen kopen daar...
boekenstand nergens gevonden...
Ook de demo's vond erg slecht....de eerste die ik zag...van de vrijetijdsruiters....vond ik erg negatief overkomen....later kwam het wel wat over dat ook het dressuurpaard wel over een plastic zeiltje kon lopen ed.
Ik vond dat er erg vervelend duw gedrag door de paarden werd laten zien...en dit werd ook nog met brokjes contineu beloond...(wat heeft dit in hemelsnaam met nh te maken dacht ik nog)
Toen kwam er een vrouw, en daar blijf je dan nog maar weer voor wachten (terwijl je eigenlijk al naar huis wilde)...zij zou wat laten zien over het spiegelen van paard naar mens...
Er werd idd. gespiegeld, het paard liep telkens van het meisje weg...en nam volgens ons gewoon de leiding...kwam telkens naar haar toe, en draaide zijn kont naar haar toe...van daar moet jij krabben...en zij deed dit ook...liep dan voor het paard langs als uitnodiging om met haar mee te wandelen...maar dat vertikte hij dus mooi...hij trok duidelijk zijn eigen plan, en ging ergens anders staan kijken...
Het meisje bleef een beetje een zachte houding aannemen, keek hem niet aan, en kwam telkens weer naar hem toe...hij had het helemaal voor elkaar...dan draaide hij weer mooi zijn kont, en zij ging weer krabben...
Dan ben je als paard volgens mij goed bezig en heb de touwtjes in handen...
Conclusie je neemt geen leiding genoeg. Had ze het daarop uitgelegd was het in onze ogen geslaagd geweest...Helaas dat was het niet waar zij op in ging...
Ik kan er naast zitten, maar dit is wat ik er van vond...Het enige wat ik mooi vond aan deze middag en mij ook ontroerde was OTTO het springpaard...wat een kanjer...zo cool als hij bit en zadelloos door die drukke piste reed...in een woord geweldig...
Ik had er misshien te hoge verwachtingen van, maar wat ik op jullie Playday flyer en forum zie staan....dat is wat ik daar ook verwacht had...
Ben benieuwd naar jullie bevindingen...
Bladwijzers