Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: nh dag harderberg wat vond men ervan???

vief
    Guest

nh dag harderberg wat vond men ervan???

ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen op zaterdagmiddag tijdens de nh dag te Harderberg...

Omdat ik het een enorme deceptie vond deze middag....en er toch zo'n 140 km voor gereden had...ben ik toch benieuwd of ik het nu zo anders heb bekeken dan jullie???

Wat ik miste was o.a.;

standjes over de nh stromingen; zoals P.Parelli, C.F.Hempling, M. Roberts en noem maar op...zelfs niet in de demo's iets van terug kunnen vinden...

hit-actief stallen, of andere vormen van groepsstalling voor paarden...

geen 1 wortelstick, leadrope, string...o.i.d. kunnen kopen daar...

boekenstand nergens gevonden...

Ook de demo's vond erg slecht....de eerste die ik zag...van de vrijetijdsruiters....vond ik erg negatief overkomen....later kwam het wel wat over dat ook het dressuurpaard wel over een plastic zeiltje kon lopen ed.

Ik vond dat er erg vervelend duw gedrag door de paarden werd laten zien...en dit werd ook nog met brokjes contineu beloond...(wat heeft dit in hemelsnaam met nh te maken dacht ik nog)

Toen kwam er een vrouw, en daar blijf je dan nog maar weer voor wachten (terwijl je eigenlijk al naar huis wilde)...zij zou wat laten zien over het spiegelen van paard naar mens...
    Er werd idd. gespiegeld, het paard liep telkens van het meisje weg...en nam volgens ons gewoon de leiding...kwam telkens naar haar toe, en draaide zijn kont naar haar toe...van daar moet jij krabben...en zij deed dit ook...liep dan voor het paard langs als uitnodiging om met haar mee te wandelen...maar dat vertikte hij dus mooi...hij trok duidelijk zijn eigen plan, en ging ergens anders staan kijken...
    Het meisje bleef een beetje een zachte houding aannemen, keek hem niet aan, en kwam telkens weer naar hem toe...hij had het helemaal voor elkaar...dan draaide hij weer mooi zijn kont, en zij ging weer krabben...
    Dan ben je als paard volgens mij goed bezig en heb de touwtjes in handen...
    Conclusie je neemt geen leiding genoeg. Had ze het daarop uitgelegd was het in onze ogen geslaagd geweest...Helaas dat was het niet waar zij op in ging...

Ik kan er naast zitten, maar dit is wat ik er van vond...Het enige wat ik mooi vond aan deze middag en mij ook ontroerde was OTTO het springpaard...wat een kanjer...zo cool als hij bit en zadelloos door die drukke piste reed...in een woord geweldig...

Ik had er misshien te hoge verwachtingen van, maar wat ik op jullie Playday flyer en forum zie staan....dat is wat ik daar ook verwacht had...

Ben benieuwd naar jullie bevindingen...

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: nh dag harderberg wat vond men ervan???

Er mistte blijkbaar duidelijk een EquiSense-demo
    sorry, ben niet geweest, ik verwachtte al zoiets helaas...

Haha nou Sandra, dat denk ik wel.

Het NH-gedeelte vond ik een dikke flop eigenlijk. De eerste 2 demo's heb ik gemist, maar alles wat daarna kwam vond ik weinig aan. Vond het heel wat dat er bij sommige geen ongelukken gebeurt zijn. De ene helft van de paarden was ronduit disrespectvol, de andere helft was helemaal over de zeik (en daar werd ook weinig aan gedaan) Er zat weinig boeiends tussen. Ik snap best dat het op zo'n evement heel anders is dan thuis, maar het meeste was niks NH'erigs aan.
    Op Otto na trouwens, dat vond ik wel erg leuk om te zien. Maar als je nagaat dat zij de enige was die juist niet aan NH deed..

Het dressuurgala kwam daarna, en daar heb ik gek genoeg wel van genoten. Rustige ruiters, vriendelijk bitgebruik en gewoon mooi om te zien.

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ik vond de demo's inderdaad een lachertje. Ik mistte eigenlijk alles wat ik wel in de demo's had willen zien. Voor de rest vond ik de standjes ook niet echt bijzonder. Jammer genoeg waren we te moe voor het dressuurgala dus zijn we eerder naar huis gegaan.

vief
    Guest

Ja, Sandra, die demo's had ik wel op gehoopt te zien daar...van wie dan ook...

Hou goeie hoop op 24 april equiday...ziet er op de site al goed uit...

Waar ik me ook erg over verbaasde was de schimmel "Silver" die contineu met zijn onderlip en tong liep te zenuwenpezen....en de hardheid van het bitgebruik van deze amazone....
    De fries die bijna haar vrouwtje vermorzelde...ik ben nog erg aan het begin van Parelli, maar snap al wel dat als een paard zo vol energie is...dat het mischien handiger is om een activiteit of oefening te kiezen waar hij die energie ook kan benutten....(de fries benutten het ook alleen was dit niet zo veilig voor het baasje)

Wel vond ik het standje van nvbp (bitloos paardrijden) okee, meisje daarin gaf goede adviezen...
    Dan was ik ook erg benieuwd naar het standje en de uitleg over cranio sacraal therapie...en die was niet bemand...dus ook hier niks wijzer van geworden, helaas...

Nou ik had mij er helemaal op verheugd en vond het ook helemaal niks. Ik heb er niks nh's terug gezien. Ja als nh en bitloos/zadelloos rijden het zelfde is wel.

Verder was het wel lekker een dagje eruit te zijn met een vriendin en lekkere dikke vette frieten te eten.

Ik heb wel een nieuw voer gevonden op natuurlijke basis zonder toevoegingen waarbij ik een erg goed gevoel had. Omdat lady nu zo slecht eet ga ik dat wel proberen.
    www.niettevermijden.com

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Voor iedereen die nog graag een gratis Parelli demo wil zien.

Zaterdag avond 13 maart
    Parelli demo door Silke Vallentin en Eef Veenstra met studenten.
    Tijdstip: Start 19:30 uur
    Toegang: Gratis

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Zo, ik vond er inderdaad geen bal aan! die demo's hadden niks met NH te maken en ook de standjes vielen tegen. Het is dat we toch in de buurt waren, maar ik zou echt gebaald hebben als we speciaal hiervoor een eind gereden zouden hebben.
    De forummeeting was natuurlijk wél leuk
    A lot of people talk to horses, not many listen

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Ben het helemaal met jullie eens, de demo's vielen ontzettend tegen en hadden weinig met nh te maken. En toen we dan maar naar het springen gingen kijken was dat ook afgelopen. Dressuurgala gemist helaas, toen hadden we het wel gehad.
    Ach, verder wel héél goedkoop een nieuw hoofdstel en zweep gevonden en een gezellig dagje uit geweest met Floor en Elske.
    Ennuh, degene die die middag gevraagd was het cranio-sacraal standje te bemannen, dat is mijn rijmaatje.... Ze kon niet die middag.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

vief
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Zayna
    Zo, ik vond er inderdaad geen bal aan! die demo's hadden niks met NH te maken en ook de standjes vielen tegen. Het is dat we toch in de buurt waren, maar ik zou echt gebaald hebben als we speciaal hiervoor een eind gereden zouden hebben.
    De forummeeting was natuurlijk wél leuk
    Ja, dat deden wij ook...en dan nog 140 km. weer naar huis...en de friettent net dicht voor onze neus...nee, het zat niet helemaal mee die dag...

De forummeeting had ik net weer niet mee gekregen...had het hele weekend feesten...dus niet meer op het forum geweest...jammer want ik ben wel nieuwschierig naar wie wie is...

Leuk dat ik nu de reacties lees van de demos niets van gezien omdat ik een standje had.
    Klinkt niet positief, al hoewel onze demo geefster die wij gevraagd hadden (Marieke) word hier wel positief omschreven. Fijn te horen.
    ook al is zijn geen echte NH er ala parelli of zo.
    Die van zondag hebben jullie dan niet gezien, dit was een western ruiter. Maar daar kregen wij op de stand leuke verhalen over en een hoop werk.
    Er zijn weinig NH gerichte stands omdat p2010 een echte wedstrijd achtergrond heeft en ook dusdanige mensen als bezoekers krijgt.
    Maar toch wil de organisatie alle onderdelen van de paardensport aandacht geven, je mist dan wel een aantal dingen die je als NH-er echt intereseerd. ben wel blij dat ze het zo wie zo aandurven om NH aandacht te geven tussen of bij alle wedstrijd gerichte mensen.
    Zou ik de volgende keer dan ook maar sticks en leadropes in de stand leggen??

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Nou, maar ik vond dit absoluut geen goede reclame voor NH. Het zal me niets verbazen dat die wedstrijd ruiters er nu helemaal op afgeknapt zijn. Ik voelde af en toe gewoon een plaatsvervangende schaamte.
    Er was een vrouw, die stopte met haar demo, omdat haar paard niet in goede doen was. Dat vind ik wel goed, want het is wel NH, om je paard niet over de top te pushen, maar verder vond ik dat haar paard nogal op het voer afging. En zo was er bij iedere demo wel wat..... Mensen die omver gerend werden, paarden die stijgeren hebben geleerd, maar het op de meest onmogelijke momenten doen, spiegelen, wat opzich interessant is, maar af en toe zo generaliserend dat ook dat niet geloofwaardig meer overkwam enz....

En ja, het meisje met Otto, die deed het echt heel leuk. Zij was wel de enige die niets met NH deed, maar gewoon dressuur wedstrijd ruiter, die alles ook zonder hoofdstel en zadel kon. Toch was dit voor mij wel een eye opener en dit alles heeft gemaakt dat ik nog eens goed over mijn eigen horsemanschip ben gaan nadenken. En over wat ik nou eigenlijk wil. Want wat ik daar zag, dat wil ik zeker niet.....

Het dressuurgala heb ik ook van genoten. Sommige dingen meer dan andere. De een was vriendelijker dan de ander, maar daar zaten zeker spectaculaire dingen tussen.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

De lokatie daar is helaas ook niet echt ideaal... Vorig jaar tijdens mn eerst demo Ging Shanna behoorlijk over de zeik daar. Het plafond is namelijk zwart en de lampen staan superfel rondom de piste en verblinden enorm. Brrr, ondanks dat Shanna echt wel wat gewend was, had ik haar nauwelijks onder controle. Ik was er natuurlijk niet bij, maar wil dit wel even vermelden in elk geval.
    De 2e demo hebben we overigens gevraagd of de lichten iets gedimd konden worden. Deze demo ging wel perfect.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Mijn mening: dit had helemaal geen naam 'natural horsemanship' mogen hebben. Ik heb vrijwel niets Naturals gezien
    Nergens 'do it FOR the horse', maar het paard gebruiken voor je eigen recreatie.
    Marieke vond ik wel lekker rijden, haar paard was duidelijk een show/wedstrijdomgeving gewend. Ik denk dat zij met wat Parelli freestyle informatie nog veel beter kan gaan sturen

Leuke meeting gehad, met Fellor, Zayna, Hästly en Moon. Wannabe helaas gemist (kheb nog steeds spul voor jou!!). En natuurlijk Inger bij de stand, die geweldig werk doet door op deze beurs toch wat paardvriendelijks te promoten tussen alle bit- en stalwand-standjes.
    Oh, en ik heb een voltigesingel gekocht
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

De demo's waren verre van Natural inderdaad.
    Maar ach, het was gezellig met Elske en Dineke, heb leuk wat forummers gemeet en mooie, warme laarzen gekocht. Toch best een leuke dag
    Surrender to fun!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten