Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Yoyo game

Yoyo game

Ik zit met klein probleem bij de yoyo game..

En dan met name bij sophie
    ik vraag haar dan achteruit, en dat gaat nog niet heel soepel omdat ze best lastig vind, maar ze gaat wel moet soms gewoon even de vraag vaker stellen..
    Maar dan doet ze 1 pas en begint ze gelijk enorm te kauwen, en nu vroeg ik me af .. moet ik dan doorvragen tot het punt waar ik haaar graag zou willen.
    Of gelijk even wachten tot ze paar keer gekauwt heeft en dan doorvragen

want nicky die doet dit niet.. Zo lang ik met mijn vinger heen en weer gaat loopt ze achteruit en tot ik zeg dat ze mag stoppen dan begint ze met kauwen.

vroeg ik me gewoon even af misschien weet iemand hier een antwoord op..

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Yoyo game

Als je al een paar keer hebt gewacht toen ze begon te kauwen, dan zou ik nu zeker doorvragen. Want dan begrijpt ze op zich al dat jouw signaal (vingertje) betekent dat ze naar achteren moet, en als je haar dan telkens als ze gaat kauwen laat stilstaan, creëer je zo een paar dat gaat kauwen om onder je vraag uit te komen. Gewoon rustig en vriendelijk doorvragen dus. En de afstand op die manier langzaamaan opbouwen. Dus eerst na het kauwen nog één pasje, dan nog twee, enz.

Okee dankje wel zelf had ik ook al dit idee, maar wist niet helemaal zeker
    want ik laat haar dan ong 3 of 4 keer kauwen en vraag haar dan door.. Maar ze vind het soms best moeilijk en als ik het ook niet regelmatig doe dan lijkt het wel of het weg is

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Is er een fysieke reden misschien, waardoor ze moeilijk achterwaarts gaat? Spanning in het lijf?
    Hoe gaat ze achterwaarts voor druk op haar neus, druk op haar borst, onder het zadel?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als ze nog steeds zo vaak moet kauwen, terwijl ze dat bij andere oefeningen niet doet, zou het ook kunnen dat ze het nog niet helemaal begrijpt. Sophie is soms RB-i en heeft dan meer tijd nodig om wat te verwerken. Ik zou haar een paar keer het voordeel van de twijfel geven en ECHT lang wachten (zeker 2 minuten) tot ze helemaal uitgekauwd is.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Druk op haar neus vind ze niet fijn, maar dingen bij haar hoofd is ze gewoon niet altijd van gediend, op haar borst heel makkelijk en onder het zadel ook..

Ik oefen hier al heel lang op maar blijft moeilijk..

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Oké als ze voor druk op haar borst, en onder het zadel wel makkelijk achteruit kan, dan is een lichamelijk probleem niet erg aannemelijk.

Misschien helpt het als je je hand wat lager houdt? Zodat je wat minder voor haar neus staat te zwaaien? En als ze niet op lichte druk reageert, dan niet met je hand de fases verhogen, maar met de stick richting haar borst drijven. Op die manier geef je minder druk richtig het hoofd.
    Hou er ook rekening mee dat een paard vlak voor zijn gezicht een blinde vlek heeft, en dat je dus niet té dicht voor het hoofd moet staan met je hand. Je moet in elk geval een armlengte afstand hebben.

Bladwijzers

Forum Rechten