Sinds kort ben ik met level 1 pakket begonggen waarbij ik twee shetslanders van een vriend als slachtoffer mag gebruiken. Alleen bij de friendly game wanneer ik van zijn linker naar zijn rechter kant wil of andersom dan draaien hun steeds met mij mee zodat ik maar niet bij hun andere kant kan komen.
Heb van alles geprobeerd, veel achteruit lopen, rondjes blijven lopen maar dan blijft hij me net zo lang volgend tot dat ik stop, via achter kant, enz. Je ziet ook duidelijk aan hem dat hij van alles probeert om te verkomen dat ik van zijn linker oog zicht gebied naar zijn rechter oog zicht gebied loop.
Ening wat wel werkt is om hem via de leadrope hem tegen te houden zodat hij wel stil moet blijven staan en dan is voor rest niks aan de hand, dan ga ik aan andere kant met hem aan slag kan echt alles doen maar enkel van kant veranderen blijf hij maar niks vinden tijdens de de friendly game. Toen ben ik overgegaan naar de stekelvarken game, en gaande weg verdwijnt dit probleem wel tijdens deze game of mischien leek het wel zo doordat ik daar niet meer zo op lette.
Maar mijn vraag hoe moet ik op dit gedrag reageren en wat zou aard er van zijn dan hij niet toe sta wanneer ik van zijn ene kant naar zijn andere kant wil lopen ? Ik denk zelf dat wantrou is of eventueel dominatie. Al vermoed ik dat ook wel door mij komt, want in de tijd dat ik hun nog wel eens longeerde en ze van hand moesten veranderen, dan gebruikte ze exacte zelfde truukje waarmee ze probeerde om er mee onderuit te komen. Gelukkig longeer ik ze ook niet meer aangezien ik ook weet da ze er niks aan vinden. Maar toch zou heel gaaf zijn als ik op den duur toch van hun linker naar rechter kant kant en andersom kan lopen zonder dat ze ening verzet tonen.
Dit probleem heb ik trouwens met beide shets.
Bladwijzers