Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 41

Topic: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

  1. #1
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Voor het paard van mijn zus zijn we op zoek naar stalling. Willem staat nu op een hele grote mangege. Hele mooie faciliteiten, schoon en groot.. fantastisch voor de mens.. iets minder voor het paard. Het paard staat het hele jaar rond voornamelijk op stal. Mag ob in de paddock, alleen.. 's Zomers is er wel een weidje waar hij onder begeleiding op mag, maar nooit met andere paarden...

    Jeannette mailde me net dat ze toch serieus opzoek wil naar wat anders. Hoewel ze het zelf erg naar haar zin heeft op de manege is ze binnen een paar dagen erg gaan nadenken (sorry zus ) Er sluimerde natuurlijk wel al allerlei gedachten.. maar ik vrees dat ik haar net dat duwtje gegeven heb dat ze nodig had..(sorry again )

    Wat ze zoekt:
    Stalling op een 10 minuten-kwartiertje reisafstand (per auto) van Almere haven. (en als zoon Django het ook kan befietsen is dat helemaal super!) Jeannette is geen (die-hard) natural.. dus ze zoekt iets wat zowel voor paard als mens acceptabel en fijn is..
    Liefst dus in de zomer (in ieder geval overdag) weidegang in de kudde en in de winter als het kan een paar uurtjes buiten. Héél graag een binnenbak op het terrein, want Jeannette wil graag het hele jaar door fijn kunnen rijden...(en we zien Willem nog niet zo snel confident het terrein af wandelen opweg naar een binnenbak verderop )

    Willem heb ik vandaag ontmoet! Een schat van een lomp puppie is het. KWPN-gefokt met wat tuigertrekken, 1.73 hoog. Vnl RB-ex .. nu in iedergeval.. maar er zou zomaar een pracht van een LB-ex uit kunnen groeien. Willem loopt op blote voeten. Jeannet rijdt voornamelijk dressuur met hem. Willem is 6 jaar en heeft nu bijna een jaar Jeannette en haar zoon Django als personeel.

    Jeannette gaat morgen hier: http://www.horsepower-recreations.nl/
    en hier: http://www.stalpronk.nl kijken.. Kent iemand deze stallen?

    Wie o wie helpt mijn zus en Willem aan een fijn plekje?!

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Haha, die Nienke... je net-gevonden nieuwe zus gelijk al bekeren tot natural
    Staat hij toevallig op die heeeeele grote manege aan de Trekweg in Almere?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Oooh Nienke, té gek dat je nieuwe zussie ook een paard heeft!
    Wat vals van je dat je haar gelijk gaat omturnen naar natural (zou ik ook doen hoor haha)
    Ik hoop dat je een fijn plekkie voor haar vind. Wat zalig dat jullie zo'n gezamelijke hobby hebben (jaloeeeeeeers!!)

  4. #4
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    HOHOHOHO!! IK turn helemaal niemand om.. echt niet!! (heb haar wel Bruut laten zien.. dat dan weer wel!)

    Nee.. het was een sluimerend dingetje.. en dat komt nu naar boven.. we hebben het er natuurlijk wèl over gehad!

    Ik geloof dat ze toch wel op mij lijkt.. Zaterdag voor het eerst elkaar gezien.. over de paarden gaan praten.. en morgen gaat ze andere stallen bekijken... Het moet meteen 'gisteren' gebeuren.. goh.. waar ken ik dat toch van

    Evi.. staat bij manege Lies Beuker.. da's inderdaad geloof ik aan de trekkerweg..
    Echt.. prachtig complex, kan er niets anders van zeggen.. hartstikke mooi en verzorgd.. mooie ruime binnenbak.. mooie ruime stallen, paarden kunnen elkaar goed zien.. maar ja.. nooit áán elkaar komen..

  5. #5

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Ik heb veel mensen die op die stal staan waar je zus nu staat.. Daar hebben ze erg veel luxe

    en ook 1 iemand die op stal pronk staan, die hebben een :$ appaloosa met een rare rug..
    hun zijn erg te spreken over de stal ? maar zijn wel kinderen nog 13 jaar zijn die..

    bedenk me net dat iemand van de vakantie ook daar in de buurt woont en die stond niet op stal pronk en ook niet opl liesbeuker
    maar wel in de buurt van almere haven.. maar of dat die laatste stal was geen idee. zal dr is mailen

    ben benieuwd of ze iets vind

  6. #6
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Oh.. en Trea.. voorlopig kan ik met mijn drie zonen niet tippen aan jou als moeder van een paardenmeisje hoor!!!

  7. #7

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Je hebt nog een kans met Dop, toch?

  8. #8
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Ik heb vroeger in Almere gewoond, en ken Lies Beuker wel. Vond het een fabriek....
    Ik geloof dat boer Zekveld niet meer in pensionpaarden doet toch? Zijn dochter zou een manege in Haven, bij het Cirkelbos beginnen. Is dat al van de grond?
    Verder zijn er natuurlijk her en der in Almere stadsweides, waar particulieren hun paardjes hebben staan, en waar soms onderverhuurd wordt. Mag officieel niet, maar ja.... gewoon overal vragen, misschien heb je eens geluk. In Haven zijn er relatief veel van deze weides.
    Als ze in de toekomst ook een stadsweide wil, raad ik haar aan zich in te schrijven bij de Belangenvereniging Stadsweides Almere. Dat kan via de site; http://www.bvsa.nl . Het duurt wrs wel jaren eer je aan de beurt bent, maar je kan door je inschrijving ook mede-eigenaar worden. Kan handig zijn mocht je iemand tegen het lijf lopen die al wel een weide heeft.
    Verder wordt er wel stalling aangeboden in Almere Buitenvaart, maar dat is in Buiten en wrs te ver weg?
    Is Zeewolde geen optie?

  9. #9
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Hoi Marion,
    Dank voor het meedenken!
    De link van horsepower-recreation is in Zeewolde. Er is geloof ik wel een manege in Haven, maar daar was ze niet zo weg van (van de ene naar de andere manege schiet ook niet zo op ) Ze is overigens niet opzoek naar een weide.. ze wil graag een binnenbak...

  10. #10
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Oh, dan heb ik haar en haar paard misschien wel eens gezien met lesgeven.
    Inderdaad: prachtige manege voor de mens (gezellige kantine) maar voor de paardjes veel minder.

    Echt gaaf joh, dat je ook nog dezelfde hobby hebt als je zus
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  11. #11

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Stal Benesse misschien, Zeewolde?

    http://www.stalbennesse.nl/index.html

    May the horse be with you!

  12. #12
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Ken jij die stal MH? En?
    Ik lees wel over weidegang.. maar is dat dan het hele jaar rond?

  13. #13

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Ik heb zelf inmiddels ruim 4 jaar bij Stal Bennesse gestaan (mijn pony staat nu even "in de lappenmand" bij mijn ouders thuis), kan het zeker aanbevelen en denk dat het goed past bij wat je zus zoekt.
    Zomers sowieso dagelijkse weidegang, 's winters als de weersomstandigheden het toelaten; het is kleigrond en de boer houdt graag weiland over Sinds vorig jaar is er echter ook een paddock en kunnen de paarden in ieder geval in groepjes een paar uurtjes naar buiten als je dat wilt.
    Verder een zeer luxe 20x60 binnenbak en ook nog een goede buitenbak met verlichting.
    Stalling is verder ook dik in orde, er wordt ruim opgestrooid en ze krijgen 's ochtends en 's avonds kuil.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

  14. #14
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Fijn om te horen!
    Ik hoor alleen net van mijn zusje, dat stal benesse nèt even te ver is voor haar. (is echt een half uur met de auto...) ze gaat eerst kijken bij de andere twee stallen die ik hierboven noemde.. niemand ervaring met één van die twee?

  15. #15

    Re: Gezocht: Stalling omgeving Almere Haven

    Alleen van horen zeggen. HorsePower is geloof ik best oke, Stal Pronk heb ik meer twijfels over. Maar nogmaals: da's alleen van horen zeggen
    PB anders ook Fordranchero hier op het forum eens, die weet er misschien ook wat meer over!

    Overigens klopt het dat Stal Bennesse echt aan het totaal andere einde van Zeewolde is, en dat je daar wel een 1/2 uurtje mee bezig bent. Fietsend zeker geen optie. Maar wél een stal die verder vele plussen scoort. Boer die de boel goed in de gaten houdt enzo. En bijvoorbeeld niet wil dat jonge kinderen zelfstandig naar hem toe fietsen omdat de weg daarvoor te gevaarlijk is: óf de ouders komen mee, óf ze brengen/halen,
    óf ze komen niet. En ikzelf wordt altijd heel blij van iemand die dat soort principes heeft.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •