Onlangs plaatste ik een filmpje van Shanna tijdens de circlinggame met obstakel, en daarbij plaatste iemand (terecht) de opmerking dat Shanna zo naar buiten kijkt.
Sindsdien ben ik aan het zoeken gegaan waar de oorzaak ligt en wat ik moet doen daaraan.
Aan de 12ft lijn is er geen enkel probleem. Op korte afstanden is ze makkelijk te corrigeren (achterhand weg, of wijzen naar singelplek). Maar hoe groter de afstand, hoe meer ze naar buiten kijkt. Aan de 45ft loopt ze met haar kont bijna naar binnen.
Oorzaak? ik denk gewoon een test van haar kant, disrespect. ookal is dat misschien een beladen term. ik neem aan dat iedereen hier wel snapt hoe ik dat bedoel.
Gisteren ben ik bewust gaan zoeken naar de oplossing. Ik ben begonnen met elke keer iets vragen als ze naar buiten kijkt. Dus een overgang, of van hand veranderen of een schijndisengagement. Misschien heb ik het niet lang genoeg volgehouden, maar ik botste hierbij toch wel erg tegen verzet van haar kant. Op een gegeven moment stond ze me stil aan te kijken en weigerde nog de cirkel op te gaan. Ze was hierbij zo leftbrained als maar kan overigens.
Maar als ik haar van hand liet veranderen keek ze direct weer naar buiten, en dat hield ze stug vol bij alles... Zucht...
Omdat ik haar niet wilde drillen, ben ik toen gestopt om maar eens even na te gaan denken... Ik kwam tot een paar oplossingen:
- idd elke keer iets vragen als ze wegkijkt
- elke keer haar achterhand of ribben wegdrijven
Maar beide oplossingen brengen veel onrust teweeg omdat ze dus zeer consequent haar buitenstelling volhoudt.
- negeren en never release on a brace toepassen tot ze uit zichzelf een vraag gaat stellen.
Herkennen mensen hier dit probleem. hoe gaan jullie hiermee om?
Bladwijzers