Goeiedag iedereen,
De laatste tijd gaat het altijd beter met Gipsy en mij, hij begint echt te ontspannen tijdens het rijden en zijn draf gaat ook steeds beter.
In onze 'normal' manege waar wij staan zijn er ook heel veel lessen. Zij rijden altijd binnen dus moet ik naar buiten. Meestal ga ik op woensdag en vrijdag pas als het schemert met hem naar buiten omdat ik vroeger niet kan komen. Maar dan begint het dus. Hij is echt verschrikkelijk verschietachtig op de buitenpiste en dit heeft hij op wandeling helemaal niet. De buitenpiste ligt naast een huis maar met een haag ertussen. En hij wilt dus nooit naar vanachter in de piste. Wel als ik naast hem loop maar niet als ik op hem zit. Als we buiten rijden loopt hij dus de hele tijd helemaal gespannen en wilt hij niet naar achter. Als het hem dan toch eens lukt dan raast hij terug naar voor en zo ben ik er vorige week zaterdag afgevallen. Dat moest er ook eens van komen. Ik neem hem helemaal niets kwalijk want hij is gewoon echt bang. Dat doet hij anders nooit. Dus nu rijdt ik niet meer op de buitenpiste maar doe ik alleen grondwerk. De mensen van de manege zeggen dat ik hem maar eens naar daar moet dwingen en moet straffen als hij weglooptNiet dus !!!Hebben jullie mischien tips?
Groetjes,
Fien
Bladwijzers