Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: bulten op de rug

Forumlid bliz84's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2009
    Leeftijd
    41

bulten op de rug

Hallo,
    Wie zou me kunnen helpen. Mijn paardje blitz heeft aan een kant van haar rug alle maal bultjes.
    Een ander paard bij ons heeft ook zo iets gehad dat was toen een een soort van regenschurft. weet niet meer wat we toen gedaan hebben
    Nou is mijn vraag herkent iemand dit. Zoja wat heb je er toen aan gedaan
    Groetjes Chantal

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Re: bulten op de rug

Misschien kan je een foto plaatsen ervan want het is zo niet echt duidelijk?
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forumlid bliz84's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2009
    Leeftijd
    41

daar was het vanavond te donker voor maar ga ze morgen zeker maken en dan zal ik ze plaatsen

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Als het rainrrot is , moet je dit direct behandelen. Dit is hartstikke pijnlijk voor je paard.

Ik zou snel je DA bellen om te laten vaststellen waar je mee te maken hebt, en wat je eraan moet doen.

Forumlid bliz84's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2009
    Leeftijd
    41

Rainrot is het zeker niet. Heb dat net even op gezocht dan moeten de plekken eerst kaal zijn. Nee het zijn echt hele harde bulten. En als ik naar haar kijk lijkt ze er voor nu geen pijn aan te hebben. Maar ik ben beslist geen da zal hem maandag even bellen

Forumlid bliz84's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2009
    Leeftijd
    41

hier een paar foto's zoals het er uit zier hoop dat goed te zien is

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

De foto's staan nog bij jou denk ik ...

Allergische reactie, bacteriële infectie, muggenbeetjes, ... tJa, dat kan van alles zijn en het kan morgen ook zo weer weg zijn.

Staat er een soort korste op dat je eraf kan krabben? komt er dan vloeistof uit? Hmm dab direct wassen met hibitanezeep of zo want dan kan het bacteriëel zijn en gaat het snel verder als je het niet ontsmet. Normaal met wat antibiotica opgelost. De huid kan hier over de hele plek ook een beetje opgezwollen zijn.

Jeukt het, gaat ze ergens schuren, staat de plek met de bultjes een beetje warm? Dan kan het een allergie zijn of de muggenbeetjes ...

Hoe ziet het er nu uit? Wordt het erger of vermindert het?
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Forumlid bliz84's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2009
    Leeftijd
    41

Forumlid bliz84's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2009
    Leeftijd
    41

Ze heeft er dan nog een paar op de rug. Ze zijn knijterhard en kan geen korst ontdekken. Andre paarden bekeken en geen van de andere had die bulten. Weet wel dat Sam het ook een keer gehad heeft.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Andor had precies dezelfde bulten en dat is dus wel rainrot.

Zo wordt t als t opengaat:

Hmm vreemd ik volg dit even
    sophie heeft ook korstjes op haar lichaam

maar ze heeft er geen jeuk aan,

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Rainrot (regenschurft dus), lijkt mij ook overduidelijk. Heeft Vash ook gehad. Eerst bulten, en dan puswondjes. Vash heeft er toen antibiotica kuurtje voor gekregen. Hij was er ziek van (sloom en suf) en die dingen doen hartstikke zeer. Ben er verder helemaal vanaf gebleven. Je hoort wel eens van: afkrabben en dan wassen met betadine, nou, dat vind ik echt te pijnlijk. Van binnenuit aanpakken en dan komt het weer helemaal goed.
    Oorzaak is: teveel regen op een huid die onvoldoende huidvet heeft door door óf teveel poetsen van de baas óf verminderde weerstand bij het paard (bijv. verhuizing, verandering van koppel, stress, wisselen). De huid is dan niet meer waterdicht en bacteriën die normaal óp de huid leven dringen er nu ín, met als gevolg allemaal abcesjes.

Sophie heeft al zolang ik haar ken een bultje bij haar hals waar ze geen last van heb..
    maar die is sinds ze die andere bultjes heeft ook open gegaan.. het deed haar niet zeer kon er ook gewoon aanzitten enz,

Hoi! Ik volg dit topic even want het paard van mijn vriendin heeft sinds kort precies dezelfde bultjes als op de 1e foto.
    Dat paard heeft er echt absoluut geen pijn aan want je kan er ook gewon aanzitten. En als je het eraf krabt ziet het er niet uit als op die 2e foto.... Zou het dan wel rainrot zijn? Of is het miscshien rainrot in een beginstadium? Dat paard heeft het pas sinds een week ongeveer.

Forumlid bliz84's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2009
    Leeftijd
    41

heb van de week de da gebeld. Alles uit gelegd en verteld hoe het er uitzag en gezegt dat vermoedelijk regen schurft was. Hij bevestigde mijn vermoede en heeft me gezegt hoe te behandelen. Wassen met betadine shampoo 15 min laten in werken en daarna afspoelen.
    bedankt voor alle reacties

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten