-
steeds terugkerende hoefzweren
Magic mijn paint merrie van 7 jaar heeft steeds terugkerende hoefzweren.
het is een jaar of 4 geleden begonnen
We hadden haar op ijzers staan en kwamen toen in aanraking met nartuurlijk bekappen, het sprak ons wel aan en hebben de paarden van hun ijzers gehaald.
cursus gedaan en een bekapper omt eens in de zoveel tijd ons werk bekijken en evt corrigeren.
alles ging goed.
tijdje met hoefschoenen gelopen, hoeven werden mooi en de straal groeide ook.
ze heeft er nu intotaal een stuk of 5 zweren gehad en dat vind ik teveel
sinds die tijd krijgt mijn merrie eens in de zoveel tijd zweren. altijd aan de achter benen altijd aan de buitenkand van de hoef.
Ze loopt ineens een paar dagen kreupel, daarna aan bijde kanten een uitbraak net op de bal van de hoef.
ik heb vorig jaar rontgen foto's van haar benen laten maken, die zien er super uit.
ze word netjes bij gehouden.
we dachten eerst dat het evt ok met de dracht te maken kon hebben maar het was ervoor ook al. ( ze heeft nu 2 veulens gehad)
bloed is gecontroleerd en geen verklaarbare afwijkingen. zeker geen te korten.
ze loopt in een groepje
loopstal ,uitoop met tegels en zand en weide gang.
ik word er een beetje radeloos van
iemand een idee?
-
Re: steeds terugkerende hoefzweren
Is het een paint-kwaal toevallig?
Issiem hier van het forum heeft ook een paint met steeds terugkerende hoefzweren. Als je via de zoek-functie zoekt vind je de berichten (en wat zij ertegen doet) wellicht wel.
Succes met je paardje.
-
Re: steeds terugkerende hoefzweren
het komt in elk geval niet van op blote voeten lopen
Zou eens contact op nemen met Eric Laarakker, als de regulieren DA geen verklaringen heeft misschien heeft hij een goed idee. of kan je misschien wel helpen. En zit de oorzaak in een andere hoek dan je zou denken
Forum Rechten