Hallo allemaal,
Ik zag op internet het een en ander van Parelli en dat sprak me wel aan. Toen heb ik van iemand de level 1 dvd's overgenomen. Maar zonder de boekjes (die ik dus niet kon overnemen) heb ik het idee dat je dan veel mist. Er staat op de dvd's een hoop algemene zaken, maar niet specifiek hoe je bijvoorbeeld een oefening moet leren. Wat als je paard zus of zo doet, daar wordt dan op de dvd geen aandacht aan besteedt. Staat dat dan wel in de boekjes?
Ik las ook ergens op dit forum, met welke dvd's je het beste kan beginnen (er werd gezegd 7 games, horsenality en online patterns) en toen ik uitrekende hoeveel dat kost, kwam ik op ongeveer 270 dollar uit. Hm, toch wel veel voor iets waarvan ik niet weet hoe ik het ga vinden. Daarom ben ik benieuwd of er met deze dvd's wel een soort "stap voor stap" plan is? Dat lijkt me namelijk prettig om iets te leren, als je weet waar je op moet letten. Ik heb nu wel een boek aangeschaft (101 horsemanship oefeningen) en daar staat heel veel in uitgelegd per oefening, doel van de oefening, hoe je staat tov je paard, wat je kan doen als het paard op een bepaalde manier reageert, etc. Eigenlijk ben ik dus benieuwd of dat nu ook zo is met deze dvd's, want wil liever niet zo'n bedrag uitgeven en er dan niets mee doen natuurlijk.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Bladwijzers