Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Niet willen springen ?!

Actief Forumlid Gea's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2008

Niet willen springen ?!

Op het moment heb ik dus het volgende voor. Ibran is dus LBI en ik moet dus vooral mijn sessies zeer gevarieerd en boeiend houden. Nu wil ik hem dus al een tijd leren om over een ton te springen en dan zo naar circling met obstacle.
    Heb het dus zo opgebouwd. Eerst squeeze tussen 2 tonnen en dus geleidelijk de opening kleiner gemaakt. En dan wilde ik dus zo evolueren naar squeeze over de ton. Euh niet dus.

Meneer duwt dus de tonnen gewoon opzij en friemelt zich er dan tussen . Ik vind dit wel zeer creatief en enorm komiek om te zien, maar ik weet nu dus niet hoe verder. Hoe krijg ik hem erover. Ik denk dat hij echt dit als enige optie ziet.

Enige tips zijn altijd welkom

Ps. Misschien eerst met een balkje en dan na verloop van tijd de ton eronder leggen???????

Groetjes

Gea
    "The horse knows when you know and he knows when you don't"- Ray Hunt

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Niet willen springen ?!

Het kan helpen hem eerst te leren springen over een vast obstakel (wel laag beginnen), zoals een boomstam. Die kan hij tenminste niet omver duwen.
    Als het dan een gewoonte is geworden om te springen ipv zich erdoor heen te duwen, dan kun je terug naar de tonnen, balkjes en andere beweegbare objecten.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2009

Mij is het eindelijk gelukt toen Nathalie hier les is komen geven
    Ik had al van alles geprobeerd met mijn dominante LBI en hij kende alle truukjes om maar niet over gelijk welke hindernis te moeten.

Bij ons was het hem op de juiste plaats zetten en bring the life up en hup daar ging hij alsof het niets was
    We hebben toen gelijk mijn auditie filmpje gemaakt met squeeze over de boomstam

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja dat bedoel ik, boomstam!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

bij snow ging het makkelijk...
    hij was op een dag bezig met zijn benen over de ton te stappen en toen dacht ik... hee wil je over de ton, let me help you

kan hij al wel over kleinere sprongen springen??
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid Gea's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2008

Die boomstam is een goed idee. Dan zijn zijn opties natuurlijk al heel wat beperkter .
    Ik denk dat het life up ding , bij ons het grootste issue is. Ik ben zo hard aan het proberen mijn hulpen heel klein te houden, dat waarschijnlijk mijn energie dus te laag is. En die van hem is dus sowieso al niet erg hoog
    Aan de andere kant is hij dus ook wel geen held. Die tonnen waren voor hem in het begin echt wel heel eng. Nu staan ze gewoon standaard in de wei en zijn ze over het algemeen geen probleem meer.

Springen kan hij dus wel zeker. Heb vroeger met hem af en toe sprongetjes gemaakt tot 1 meter (wel rijdend).

Alvast bedankt voor alle tips.

Groetjes
    "The horse knows when you know and he knows when you don't"- Ray Hunt

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja, je moet je paard natuurlijk wel goed lezen en zien of hij niet springt omdat hij bang is, of omdat hij domweg (of slimweg ) makkelijkere manieren weet om met zo'n hindernis om te gaan. Als je denkt dat hij bang is, heeft dat een hele andere aanpak nodig. Eerst friendly met/bij de boomstam, en als dat goed gaat, kun je hem vragen te springen.
    Succes!

Bladwijzers

Forum Rechten