Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 40 van de 40

Topic: dressuurzadel gezocht

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: dressuurzadel gezocht

De startrekk zat stuken beter! Ik zat automatisch meteen veel beter. Mijn benen hingen recht, mijn hakken/heup/schouders zaten op 1 lijn. En ik voelde mijn zitknobbels onder mij ipv dat ik het idee had dat ze naar achter staken. Hij lag ook goed op Diesel, dus dit gaat straks zeker een optie zijn!

Aangemeld
    Oct 2005

er staat zoiezo 2 pegaso's op marktplaats.
    Ik heb toendertijd ooit ff op de pegaso van trea gezeten maar vond hem eigelijk vrij hard en zat er niet lekker op. Hij was ook net nieuw dus misschien lag het daar aan.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Heb je de startrek van Evelien geprobeerd, hebje foto,s, ben wel benieuwd eigenlijk.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Oct 2005

Ik heb geen foto's helaas. Ik kan wel foto's maken van het zadel zelf. Maar niet op Diesel helaas...stom ook dat ik er zelf niet aan heb gedacht! Ik heb ook geen auto helaas anders kom ik hem morgen nog es proberen.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    Kwa zit heb ik al vanalles geprobeert..door mijn eigen zit (rug meer bol en dus mijn onderbenen gestrekt,) zit ik het lekkerste. Nu moet ik volgends mij lesgeefmens als een jocky in het zadel gaan staan..zo gaan zitten en dan vervolgens rug recht. Met een eendekont zegt ze altijd,rug wat hol en schouder naar achter. Voor mij zit dit nog heel idioot omdat ik het niet gewent ben. Maar door deze zit heb ik wel veel meer last van alles.
    Een omschrijving zegt natuurlijk niet zo veel maar als ik dit zo lees bekruipt me het gevoel dat je je bekken misschien teveel naar achteren kantelt (je rug holt maakt)? Dat zou ook je klachten verklaren.
    Iemand noemde al Alicia2u, ik heb les van haar, is echt een aanrader! Ze heeft een afstudeerproject gedaan waarbij ze gekeken heeft naar de invloed van je bekkenstand op je zit en wat je daar aan kunt doen. Ze kan in één les al heel veel nuttige tips geven over je houding.

Over zadels: ik heb een Massimo trail gehad, maar die past helaas niet meer op Moon. Zit heerlijk zacht en je kunt er alles mee, dressuuur, springen en trektochten, echt een heel fijn zadel!
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

De massimo trail heb ik ook ooit geprobeerd, vondt het zo,n mooi zadeltje, maar ik heb een beetje een holle onderrug en dan dwingt het zadel juist teveel in positie.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    De massimo trail heb ik ook ooit geprobeerd, vondt het zo,n mooi zadeltje, maar ik heb een beetje een holle onderrug en dan dwingt het zadel juist teveel in positie.
    Nou je het zegt, Elske had ook de neiging een holle onderrug te trekken op de Massimo, en heeft dat met de Freeform wave die we nu hebben helemaal niet, maar dat is geen dressuurzadel, wel een heerlijk zadel voor buitenritten.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Aangemeld
    Oct 2005

weer 1 op mijn lijstje..de trekker master 2. Ziet er ook uit als een gewoon zadel, dressuur model en ook boomloos. Ook weer duurdere klasse zadel maar ja, ik hoop uiteindelijk een zadel te vinden wat blijft.

nadeel is wel dat de breedte van het zadel niet verstelbaar is zo te zien. En de kussens hebben memory foam, ook hier heb ik mijn vragen bij of het werkt.

heeft ook v-singelstoten en zo te zien ene diepe zit wat ik toch wel prettig vind.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik zag laatst deze zadels op outdoor-riding.com. Dit zijn TH Cuir zadels, er staan twee tweedehands zadels op de site:

Niet wat ik zoek, maar misschien iets voor jou? Ze zijn allebei breed en geschikt voor lange afstanden. Ik vind ze vooral MOOI!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Aangemeld
    Oct 2005

Die laatste vind ik mooier als de eerste maar lijken me zo vrij lang. Ik zal es op de site kijken voor meer info.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten