Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Ons nieuwe plekje!

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Ons nieuwe plekje!

Na nu een dik jaar op een dure pensionstal gestaan te hebben, met veel luxe zoals een binnenbak bijvoorbeeld maar ook mega veel nadelen zoals bijvoorbeeld maar een paar uur per dag op een klein weitje,
    maarja we hebben daar niet voorniks gestaan we zijn daar het afgelopen jaar bijgekomen van alle hectiek van de jaren daarvoor...

Maar nu zijn Shakira, ik en ... klaar voor een nieuw avontuur.

De afgelopen tijd heb ik flink mijn ogen en orgen opgehouden en heel brutaal aangebeld bij mensen met de vraag of ik hun weitje mocht huren, na veel "nee's" kreeg ik gister ineens een "Ja, leuk graag!"

Dus vanaf november zijn shakira, ik en ... hier te vinden

er moet zoals je ziet nog wel het een en ander aan gebeuren,
    wei in stukken verdelen,distels wegsteken, een paar bomen moeten weg, alles nakijken enz...
    maar er is een schuilstalletje, eventueel in de schuur ook nog een gewone stal maar denk dat ik daar weinig gebruik van ga maken, volgens mij een ideaal plaatsje voor ons, ook fijn om buiten te rijden onder de dijk. Al vind ik het nu nog een doodeng avontuur, met veel verantwoordelijkheid en dat maakt me echt bang, maar ik denk dat we het wel gaan redden en dat ik van het voorjaar pas echt adem kan halen en trots kan zeggen dit is onze plek

ps; zijn notenbomen schadelijk voor een paard, ik dacht van niet maar weet het niet zeker meer
    The darkest hour is befor it get light!!!

Re: Ons nieuwe plekje!

Leuk, gefeliciteerd!
    Wat een verantwoordelijkheid ineens, kan me voorstellen dat het eng is. Ik ben benieuwd of je ver genoeg gegroeid bent om dit alles te kunnen verwezelijken met ook nog een 2e paardje erbij. Da's best veel ineens denk ik zo.
    Wel jammer dat je Jinthe nu verkocht hebt.

Ik wens je veel succes!

By the way.. hoeveel is het grondoppervlak?

Van harte met jullie nieuwe eigen stekkie!
    www.niettevermijden.com

Aangemeld
    Apr 2005

@trea, het zal zo'n 3000 m2 maar zijn helaas, ik weet dat het aan de kleine kant is, maar het is altijd meer als waar ze nu staat en voor de rest is het ideaal, verder komt er binnenkort aan de andere kant hoogstwaarschijnlijk nog een stukje bij, van zo'n 20 bij 80 m.

en ja jinthe verkocht vind ik eigenlijk niet zo erg meer... ze heeft het goed getroffen en dat gedeelte heb ik afgesloten ik begin nu met een schone lei, en ik denk dat het hoogswaarschijnlijk een shetlander wordt die ik erbij ga zetten of iemand moet een ander leuk paardje weten

trea weet jij misschien iets over notenbomen in de wei? schadelijk of niet? voor schaduw wel fijn...

3000 m2 is zo slecht nog niet. Ongeveer wat ik hier ook heb aan huis, voor de paarden. Maar als het nat wordt heb je wel een probleem, mag je eventueel een stuk verharding maken om ze droog te kunnen laten staan? Hou er dan ook rekening mee dat ze je gras helemaal kapot lopen en je vandezomer niks meer hebt. Handigste zou zijn om een paddock en een stoepje aan te leggen bij de schuilstal in de buurt.
    Je wilt de weide opdelen? Heel verstandig, maar weet: hoe kleiner het stukje, hoe groter de modder.

Van die notenboom heb ik geen idee. Ik heb wel eens gehoord dat mensen die juist extra planten in een paardenwei tegen muggen ed., maar meer durf ik er niet over te zeggen. Heb je op google gezocht op giftige planten/zaden/noten en paarden?

Aangemeld
    Apr 2005

@ trea, bedankt voor je antwoorden, ik ga zoiezo even googlen op giftige planten enzo, verder had ik inderdaad ook het idee dat er onder de schuilstal verhard moest worden, en wilde ik shakira van de winter eigenlijk alleen maar op de zandpaddock en dat kleine weitje aan de rechterkant en soms een paar uurtjes op een ander groter stuk wei zetten...

wat moeilijk zeg, al die eigen keuzes en beslissingen, eng en toch leuk tegelijk

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

IK zou zeggen klein maar fijn. Geniet van je avontuur.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Jup ik ben ook voor klein maar fijn! Tis veel verantwoordelijkheid lijkt me maar van de andere kant kun je nu zelf alles bepalen. Heb je ook iets van een rijbak in de buurt of bos ofzo?

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    Jup ik ben ook voor klein maar fijn! Tis veel verantwoordelijkheid lijkt me maar van de andere kant kun je nu zelf alles bepalen. Heb je ook iets van een rijbak in de buurt of bos ofzo?
    ik mag de rijbak van een vriendin altijd gebruiken, is alleen 1,5 km daar vandaan dus dat zal zeker niet wekelijks gebeuren, verder ligt er zand in de wei (onder sommige delen van het gras) daar is vroeger een rijbak geweest, ik weet niet tot hoelang ik daar kan rijden maar een tijdje in ieder geval. Verder zijn er mooie groene grasstroken onder de dijk waar ik zeker ga buitenrijden.

Actief Forumlid Lill Vic's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Dagboek Berichten
    13

Wij hebben ook vanalles van bomen in en rond de wei, ze hebben zeker hun nut. De notenboom wordt in de zomer vaak gebruikt als schaduwplek omdat de bladeren dik en breed zijn en dus weinig zonlicht doorlaten. Verder zoals hierboven gezegd ideaal tegen allerlei insecten, ze haten de geur die de bladeren verspreiden. Of het giftig is weet ik niet, maar de bladeren smaken zo slecht dat geen één van mijn veelvraten er van eet.
    De noten die er af vallen worden ook vaak opgegeten, dan vind ik overal gebroken schalen. Ze eten ze op en spuwen de schalen uit. Idem met de kastanjebomen, de tinker kan met haar grote lippen ze zelfs uit hun bolsters peuteren.

Als er wilgen staan zou ik deze zeker ook laten staan, paarden lusten ze graag en het is ook goed voor ze. Daarbij slurpen die bomen heel veel vocht uit de grond dus minder kans op modder.

Verder nog veel plezier met je stekje, lijkt me een leuke plek.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Hoi Elianne!

Wat een leuk idee, inderdaad wel een verantwoordelijk maar het houden van paarden geeft zowieso verantwoordelijkheden...

3000m2 is toch helemaal niet gek? Als je het slim indeelt (zoals je volgens mij ook van plan bent ) kun je er volgens mij goed mee uit de voeten. Zandpadock klinkt verstandig samen met schuilstal.... Ik heb ook maar een klein stukkie wei, voor de rest heb ik een grote bak + stal en dat is zeer goed te doen voor 2 paarden.... Zou idd gaan voor een shettie zodat je niet ook nog de verplichting hebt om 2 paarden te rijden etc....

Ben heel benieuwd, succes!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Reban&Kabriche
    hebt om 2 paarden te rijden etc....
    tnx Rebanna, dat is inderdaad ook de rede dat ik een kleinere pony erbij wil het liefste, niet die zorg ook nog en het is volgens mij soberder in onderhoudt, en als laatste ik vind shetlandponys ook gewoon hartstikke leuk!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

mee eens!!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ziet er idd leuk uit,moet toch kunnen met zo,n stuk wei??
    Op de site van de NVVR staat een stukje over welke bomen wel/niet giftig zijn.
    Zou het niet fijn zijn als je iemand kunt vinden die je paard ook bij jou op de wei wil zetten, heb je niet de druk van de zorg voor een extra paard en kun je voerbuurten vooral in de winter delen, of als je eens op vakantie bent op ziek bent lijkt mij dat wel prettig.

Veel plezier op je eigen stekkie.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Zou het niet fijn zijn als je iemand kunt vinden die je paard ook bij jou op de wei wil zetten, heb je niet de druk van de zorg voor een extra paard en kun je voerbuurten vooral in de winter delen, of als je eens op vakantie bent op ziek bent lijkt mij dat wel prettig.
    dat lijkt me inderdaad ook wel prettig, voor in de toekomst, maar ik wil eerst zelf even aankijken hoe het allemaal gaat lopen in de winter, en ik vind 2 grote paarden wel erg veel voor het kleine stukje wei en verder moet je ook maar net niemand weten. Misschien volgend jaar, maar een shetje loopt dan nog niet in de weg

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten