Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Hoe lang kreupelheid aanhouden ?

Hoe lang kreupelheid aanhouden ?

Hoe lang mag kreupelheid aanhouden bij een paard/pony ?

nicky is nu al tijdje kreupel het is niet meer warm en ze stapt normaal en draaft normaal op zachte ondergrond(dus wei)
    stap op harde ook normaal maar draven ontziet ze hem soms wel en soms niet ?
    moet ik actie gaan ondernemen of nog even afwachten met iets rust ?

En is koelen evt ook nog weer idee ik heb dat wel gedaan bijna week lang toen het warm was zeg maar..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Hoe lang kreupelheid aanhouden ?

Een paard bij ons op stal had zich verstapt, de da ga faan dat het wel tot 6 weken kon duren vooral wanneer het meer uit de schouder komt. Rustig stappen aan de hand was wel ok om te doen. Nu na 5 weken gaat het weer beter.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Okee whoopie, dan weet ik beetje wat ik heb maar hoef me niet teveel zorgen te gaan maken ?
    want eerst liep ze ook in stap kreupel maar dat doet ze nu niet meer..

Vaak is het inderdaad een kwestie van het de tijd geven. Als het langer dan drie maanden duurt zou ik je paardje eens laten onderzoeken. Koelen heeft nu geen zin meer, dat is alleen zinvol in de acute situatie, dus wanneer de misstap/het ongeluk(je) net gebeurd is. Ik weet niet waar de kreupelheid zit? Toen mijn pony kreupel was, hebben we groene leem op haar been gesmeerd, had wel het idee dat de zwelling en pijn er sneller minder door werden. Verder is stappen op verhard wegdek goed, liever lang in het zelfde tempo dan tempowisselingen. En veel rechtuit, niet teveel voltes etc. Ik vind het een goed teken dat het in ieder geval vooruit gaat zoals je beschrijft, dat geeft wel een teken dat het de goede kant opgaat. Succes!

Zoals ik al beschreef is het niet meer warm, en de zwelling die er zat was binnen 2 dagen weg..
    Nou okee dat word dus veel wandelen haha.. is niet erg vind ze leuk

dankje voor de tips

Ligt eraan wat het is! Ik ken jullie geschiedenis niet, want ben hier nog maar een korte tijd actief. Is de oorzaak achterhaald? Of is het allemaal wat vaag? Bij hoefbevangenheid bijvoorbeeld is er eerst ernstige pijn, dan moeten er pijnstillers worden gegeven. Na een week gaat het stukken beter, maar zijn ze vaak nog gevoelig op een ondergrond die de schokken niet goed dempt; heel hard zand, asfalt, stenen etc. Dit kan nog tijden aanhouden, mijn paard liep na 1.5 a 2 maanden nog niet zuiver op het harde, en daar heeft speciaal beslag goed voor geholpen. Daar heeft hij een half jaar op gestaan en toen kon hij weer zonder. Soms kan zoiets helpen voor een poosje, maarja dan ligt het er wel aan wat de oorzaak is van de kreupelheid.. Dus d'as mijn vraag!

Ze heeft zich verstapt in een kuiltje in de weg toen ze net aansprong in de galop was er igg zelf bij dus weet precies hoe of wat..
    te dik is ze zeker weten niet, dus dat gaat het niet zijn..

En ik ga mijn paard geen speciaal beslag onder slaan, ze is 2,5 en kan prima op bloten voeten..

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Als je zeker weet dat het een verstapping is -----> traumeel geven !!! Super homeopatisch middel, hoort thuis in ieder stalapotheek ( en nee, ik heb geen aandelen )

Haha ik ken traumeel ik smeer het ook op mijn andere pony voor dr ZE

Ik heb vandaag na paar dagen niet draven een drafje gevraagd en wat ik van paar passen zag liep ze niet meer kreupel dus ik kijk nog even aan maar denk dat het wel vanzelf over gaat.

Bladwijzers

Forum Rechten