Ik lees al een hele tijd mee op dit forum, maar post eigenlijk (bijna) nooit. Dit komt doordat ik het idee heb dat mijn bijdragen niet echt een meerwaarde hebben, omdat ik zelf met veel meer vragen zit dan dat ik antwoorden heb.
Hieronder heb ik een aantal situaties beschreven waarbij ik 'problemen' ondervind. Ik hoop dat jullie me hierbij willen helpen.
Ik heb vandaag een heel groot gedeelte van mijn level 1 opgenomen, om me zelf eens te zien en om daarvan te leren.
Steeds als ik met Mack bezig ben, vallen me er een paar dingen op.
Voordat ik het halster om doe, doe ik altijd de Friendly Game. Dit gaat heel erg goed. Ik kan alles doen met de carrot stick en string (hard zwiepen, helikopterzwaai, enz.).
Ik kan ook zijn voorbenen masseren. Dit vind hij allemaal helemaal niet interessant en hij loopt hier ondertussen ook wel bij weg (probleem 1?). Hij loopt niet weg omdat hij het vervelend vind, maar omdat hij het saai vind.
Maar als ik daarna het halster om wil doen, laat hij dit niet gemakkelijk gebeuren. Ik moet dan een aantal keren zijn hoofd naar me toe halen, waarna hij een boze reactie geeft. Ik loop dan een tijdje met hem mee, terwijl dit blijft gebeuren, en na enkele minuten kan ik zijn halster omdoen. Maar daarvoor gaan dus wel een aantal boze blikken aan vooraf van Mack naar mij toe. Nu ken ik dit van hem, want dit doet hij ook bij het Porcupine Game (been optillen, oren plat, bijtbewegingen MAKEN --> hij bijt nooit echt).
Net als met het halsteren, duurt dit enkele minuten en daarna doet hij de Porcupine goed. Maar dit gebeurt wel iedere keer als ik bij hem ben. Wat kan ik doen, zodat Mack zich direct laat halsteren, dat hij de Porcupine Game direct goed doet? Mack weet ontzetend goed hoe het allemaal werkt (vorige eigenaar was al klaar met level 2 met Mack) en dit blijkt ook steeds, maar eerst gaan de boze blikken er altijd aan vooraf.
De rest gaat eigenlijk heel erg goed! Back up from nose and chest gaat heel goed, ook de Driving Game gaat goed. Yoyo game is nog wat moeilijk, maar daarbij geeft hij geen boze blikken, maar valt ie eerder in slaap.
Wat mij altijd opvalt, is dat Mack helemaal niet bang is, hij weet ook dat ik hem geen kwaad wil doen. Maar soms denk ik dat het hem allemaal verveelt.
Ben benieuwd naar jullie mening, ideeën, tips of opvattingen!
Alvast bedankt!
Bladwijzers