Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Staken op wandeling...

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Staken op wandeling...

Fenna heeft dat ook soms, maar ze is nog jong en we rijden pas sinds kort af en toe alleen (zonder ander paardje) buiten. Bij haar is het een beetje onzekerheid en dat ze ook graag bij haar vriendjes blijft....
    Maar als ik haar het eerste stukje genoeg kan afleiden met spelletjes, tempowisselingen en gras, dan gaat het daarna vanzelf en loopt ze braaf door. Ook helpt het om gewoon te gaan draven als ze een beetje zit te meuten, zolang ze in draf blijft draait ze ook niet om
    Eigenlijk ging het de laatste 2 keer super!!!! Alleen bij een heel hoog bruggetje twijfelde ze heel erg en wilde ze omkeren, maar met bemoedigende woorden (dat ze hartstikke knap is en dat ze dit ook zelf kan zonder dat er iemand voor loopt) liep ze er toch vlot overheen!

Maar rijden met een doel en veel afwisseling is het beste, geef haar geen tijd om na te denken dat het thuis vast leuker is. Zorg dat het daar buiten leuker is
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Ik heb met Tinky precies hetzelfde gehad, actief zitten resulteerde zelfs in achteruitlopen en stijgeren. Ik bleef dan ook maar gewoon heel ongeinterresseerd zitten en zorgde dat ze niet achteruit kon of omdraaide. Heb altijd maar hooguit 10 minuten gestaan want dan vond ze het niet leuk meer. Afstappen werkte bij mij alleen averechts, dan liet ze me namelijk niet meer opstappen. Veel succes ermee iig, en onthoud, met genoeg geduld bereik je bijna alles.
    geen trouwere vriend dan je eigen paardje

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Ik heb ondertussen al een keer opnieuw dit traject begonnen en al gauw stond ze weer stil. Maar ik heb haar laten actief stilstaan en als ze dan nog een beetje verderstapte dan omgedraait. Ik weet nu niet hoe het de volgende keer zal zijn, hopelijk beter . Maar ik heb wel geduld (nodig hé , al goed getraind)

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Wat een goede tips allemaal. Mijn paardje staakt namelijk ook op 1 bepaald pad wat nou juist de leukste is van allemaal. Als ik dan door mn fases ga voor voorwaards dan steigert hij en gaat aan de kletter terug naar huis. Ik ga zeker een keer proberen om er gewoon voor te zorgen dan hij niet om kan draaien, niet kan grazen en actief blijven zitten tot ... hij HOPELIJK toegeeft
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik had deze week dus precies hetzelfde, normaal loopt Fenna toch uiteindelijk wel, maar nu..... geen stap! Wij stilstaan.... en toen kwamen er net een stel paarden aangedraafd onze richting uit, Fenna wilde meerennen en ging dus in z'n achteruit. Diep zitten en ze stopte gelukkig. Door dit gedoe was ze ineens vergeten dat ze niet vooruit wilde en liep ze zonder morren door
    Nu dus maar hopen dat als ze nog eens stilstaat en weer paarden aankomen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten