Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: verschil tussen glucksrad en bloem?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

verschil tussen glucksrad en bloem?

Nu ik aan het rechtrichten ben en met de dubbele longe aan de gang ben, ben ik met bit begonnen, maar toch zou ik uiteindelijk ook weer bitloos willen. Ik heb nu de sidepull, het kinkruissysteem en de kaak/kin kruissysteem geprobeert en allen bevielen niet.

Ik heb mijn kaptoom nog liggen maar zou ook graag meer willen weten over het glucksrad of de bloem. Wat is bijvoorbeeld het verschil? En het lijkt me niet fijn om dubbele longe mee te rijden of kan dit gewoon? (binnenteugel gata dan niet door de singel)

Re: verschil tussen glucksrad en bloem?

ik heb geen persoonlijke ervaringen met deze hoofdstellen.
    Wel gezien beide, en ik denk dat het kwa inwerking niet veel uitmaakt. Alleen het oog doet een hoop.
    De bloem is op zich tov de andere best wel groot, dus heb je een klein / fijn paarden koppie kan het wat grofjes overkomen.

De werking kan je ergens in de trant van een hackamore vergelijken doordat je druk krijgt op de neus en onderkaak door het riempje aldaar.
    de mate van kantelen geeft de mate van sterkte inwerking.

Je kunt hem eigenlijk niet gebruiken bij grondwerk lange lijnen werk, thans ik vind het minder geschikt. Voor rijden geen probleem.
    De kaptoom is voor grondwerk het meest ideale.

Maar ja alles is persoonlijk en afhankelijk van de reacties van het paard

Bladwijzers

Forum Rechten