Zowel met Boots, maar zeker met Sunny, sluipen er nogal eens wat gemakzuchtige handelingen in, en "vergeet" je de safety rules wel eens, tenminste ik welIk besef het me wel tijdens de handeling, dat wel, maar soms moet het toch eens misgaan blijkbaar... Zoals gisteren...
Met Boots ben ik gisteren wezen spelen, aangezien hij behoorlijk RB was, energy boost, besloot ik om niet de weg op te gaan, die zondagrijders op de fiets willen toch ook veilig genietenDus koos ik voor de boomgaard. Aangezien Sunny en de arabiertjes daar in de longeerbak stonden, was het voor hem toch bekend terrein.
Eerst wat mosying, maar Boots wilde graag zijn benen bewegen..Tijdens de cirkel game deed ik het touw over mijn hoofden terwijl Boots achter me was, rukte hij zich los, en ging er vandoor. Aangezien ik net met mijn hand het touw over mijn hoofd hield schoot de rest van het touw, langs mijn hals.
Dit is het resultaat... een tweedegraads brandwond in mijn hals:
Het loopt tot acher in mijn nek door (lukte niet om met mn foon te fotograferen, tijdens het autorijden)
Thank God dat er geen knoop in raakte anders had ik waarschijnlijk wel mn nek gebroken.Voor mij weer een duidelijke les in ieder geval. Als je zo vertrouwd bent met je paarden ben ik toch niet meer zo scherp op wat er mis kan gaan. Tenminste niet in vertrouwde situaties... dom dom dom..
Bladwijzers