Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Het nut van level 1 safety

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Het nut van level 1 safety

Zowel met Boots, maar zeker met Sunny, sluipen er nogal eens wat gemakzuchtige handelingen in, en "vergeet" je de safety rules wel eens, tenminste ik wel Ik besef het me wel tijdens de handeling, dat wel, maar soms moet het toch eens misgaan blijkbaar... Zoals gisteren...

Met Boots ben ik gisteren wezen spelen, aangezien hij behoorlijk RB was, energy boost, besloot ik om niet de weg op te gaan, die zondagrijders op de fiets willen toch ook veilig genieten Dus koos ik voor de boomgaard. Aangezien Sunny en de arabiertjes daar in de longeerbak stonden, was het voor hem toch bekend terrein.

Eerst wat mosying, maar Boots wilde graag zijn benen bewegen..Tijdens de cirkel game deed ik het touw over mijn hoofd en terwijl Boots achter me was, rukte hij zich los, en ging er vandoor. Aangezien ik net met mijn hand het touw over mijn hoofd hield schoot de rest van het touw, langs mijn hals.

Dit is het resultaat... een tweedegraads brandwond in mijn hals:

Het loopt tot acher in mijn nek door (lukte niet om met mn foon te fotograferen, tijdens het autorijden )

Thank God dat er geen knoop in raakte anders had ik waarschijnlijk wel mn nek gebroken. Voor mij weer een duidelijke les in ieder geval. Als je zo vertrouwd bent met je paarden ben ik toch niet meer zo scherp op wat er mis kan gaan. Tenminste niet in vertrouwde situaties... dom dom dom..
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Re: Het nut van level 1 safety

wow! je hebt inderdaad geluk gehad dat het touw niet rond je nek is geslagen!
    Ik had vorige week hetzelfde aan de hand op een buitenwandeling... Casandra trok ineens aan het touw achter m'n rug toen 'k haar op de cirkel zette... Ik had gelukkig wel voldoende snelheid om haar achterhand van me weg te drijven en haar voorhand naar me toe te trekken, anders was ze ook losgeraakt.

Tjeeh volgende keer echt maar voorzichtig zijn!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Aaaaauuuuw Isla!!!! Dat ziet er niet zo fijn uit...

Ja zo kan een ongeluk in een klein hoekje zitten hè... Bah wat naar.
    Beterschap!!!!

Ahhhh, beterschap!!

Dank voor het delen, altijd blijven opletten dus!

Beterschap!

May the horse be with you!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

IEKS, dat kijkt me pijnlijk
    Ik doe het touw nooit over mn hoofd, maar mee rvanuit het idee dat je arm dan uit de kom kan worden getrokken. Dit risico had ik eigenlijk niet verwacht.
    Sjonge, sterkte zeg. 2e graads, daar kun je nog wel even last van houden...

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Jeetje! dat is schrikken! Het ziet er goed pijnlijk uit.. Inderdaad een goed idee om de veiligheid in de gaten te blijven houden. Ik betrap mezelf ook vaak op wat al te makkelijk gedrag omdat Pjelk zo braaf is. Maar ja, het blijft toch een paard die net even anders kan reageren dan je denkt en als iets eenmaal misgaat, gaat het vaak ook goed mis..

erg oud topic - slotje

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten