Ik weet niet of dit in het goede topic staat?
Maar ik ben wel geinteresseerd in hoeveel jullie paarden spelen, en daarbij
2 wat is de horsenality
3 hoe zijn ze gehuisvest (bv 's nachts op stal, overdag in de weide of paddock of 24 uur per dag buiten, etc.
4 hoe groot is de groep waar je paard instaat en wat is de samenstelling qua geslacht en leeftijd, gestresste paarden erbij of niet...
5 leeftijd
6 opvallende veranderingen als; alleen veel spelen in het voorjaar bv, of met warme avonden of koele dagen, veel regen, etc.
7 misschien nog iets waar ik zo snel nog niet aan gedacht heb.![]()
Ik heb twee ponies; 1 RBI new forest pony van 16 jaar en een shetlander van 11 jaar, LBI. De shet is wat aan de dikke kant en (waarschijnlijk mede daardoor) liever lui dan moe. De new forest speelde eerder iedere dag met veel hard rennen en bokken maar sinds hij ziek is geweest (2,5 jaar geleden is hij hoefbevangen geweest) spelen ze nog maar af en toe. Ze staan 24 uur per dag buiten, waarvan 1 uur in de weide en de rest in drie grote paddocks met inloopstal. Opvallend is dat ze voornamelijk actief zijn/spelen na een lange warme periode waar regen op volgt en verder zit er niet echt lijn in maar ik vind het jammer dat er zo weinig gespeeld wordt. Ik ben ook erg benieuwd hoe het zit met leeftijdsgenoten; wordt het spelen/actief zijn in vrije tijd- vaak minder boven een bepaalde leeftijd?
Ik hoop op veel reacties!!![]()
Bladwijzers