Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: verslag debat NH dag?????

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

verslag debat NH dag?????

Zoals de titel al doet vermoeden: ik ben zo benieuwd naar een verslag van dat debat waarbij o.a. Tineke Bartels was uitgenodigd.
    Iemand hier?
    mijn paard heeft een mening.

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

Re: verslag debat NH dag?????

ah daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar inderdaad!
    A lot of people talk to horses, not many listen

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Ik heb alleen de demo van Chris gezien en ben weggegaan voor het debat helaas. Het was zo kkkkkkoud.... Maaike en Elise waren er volgens mij wel bij.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Tineke was er helaas niet, haar dochter (Imke) viel voor haar in.

Ik vond het debat niet echt spraakmakend. Erg veel discussie was er niet. Vooral een beetje politiek gepraat en mensen die het met elkaar eens waren. En enkelen uit het publiek die ellenlange verhalen vertelden voordat ze met hun punt kwamen, haha.

Presentatrice vond ik wel goed, ook al wist ze weinig over paarden en nog minder engelse woorden, maar dat gaf ze ook ruiterlijk toe en zorgde soms voor hilarische uitspraken (should we not drive on a horse).
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ik was er alleen zondag, het was erg druk bij de equiplay/geestig stand haha.. wel reuze gezellig

ik ben naar clinic van vrijheidsdressuur geweest en viel me heel erg tegen jammer ik had wel wat uitleg evt verwacht weet niet ?
    maar niet wat ik daar zag
    en natuurlijk naar equisense demo geweest die worden telkens beter heel tof.

Heb lekker mijn knip dicht gehouden vond niet nodig om iets te kopen was niet iets van YESS dat wil ik hebben

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Tineke was er helaas niet, haar dochter (Imke) viel voor haar in.

Ik vond het debat niet echt spraakmakend. Erg veel discussie was er niet. Vooral een beetje politiek gepraat en mensen die het met elkaar eens waren. En enkelen uit het publiek die ellenlange verhalen vertelden voordat ze met hun punt kwamen, haha.

Presentatrice vond ik wel goed, ook al wist ze weinig over paarden en nog minder engelse woorden, maar dat gaf ze ook ruiterlijk toe en zorgde soms voor hilarische uitspraken (should we not drive on a horse).
    Jammer, ik had op ietsje meer gehoopt, het was dus vooral politiek correct blijven jammer genoeg....
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

@Arabesk: dan had je erbij moeten zijn. Weet zeker dat er dan meer discussie geweest zou zijn
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    @Arabesk: dan had je erbij moeten zijn. Weet zeker dat er dan meer discussie geweest zou zijn
    ja ging niet helaas... had er gráág bij willen zijn

iets met een brandje en een kapotte auto helaas

kwam net wel dit tegen

http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... rdenwereld

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    2 CITATEN HIERUIT
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door [url]http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/4056/Let_op_leed_paardenwereld[/url]
    Wanneer je het natuurlijke bewegingspatroon van het paard als uitgangspunt hanteert, kan paardrijden fantastisch zijn. Het kan dus wel, maar dan moet je het dier daar zorgvuldig en verantwoord op voorbereiden: eerst voldoende oefeningen om de spieren en wervels in de rug te versterken voordat je erop gaat zitten.
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door [url]http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/4056/Let_op_leed_paardenwereld[/url]
    Hoe voorkom je dat onervaren ruiters hun paard stuk rijden als je geen bindende regels hebt die daar paal en perk aan stellen?
    Het leed in de paardenwereld is veel paardenliefhebbers een doorn in het oog. Maar tegelijkertijd bestaat er grote angst voor regels. Die angst is onterecht.
    Normen voor huisvesting, training en het berijden van paarden zullen degenen die het beste voorhebben met hun paard niet raken; die voldoen daar gemakkelijk aan. Maar ze zijn broodnodig
    Nou Jantine, dat wordt zo meteen tóch nog je paard -wettelijk verplicht- "aan de teugel" leren lopen
    ( Mét bit natuurlijk )
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Vooral de reacties op het artikel zijn nogal ongenuanceerd

Ik heb eigenlijk ff geen zin en tijd voor het typen van een uitgebreid verslag van de avond.
    Ik vond het jammer dat de nadruk op topsport lag en op rijden. Niet mijn favo onderwerp dus ik had weinig zin in discussie.
    Daarnaast vond ik het praatje van Imke en Joep nogal breed en zichzelf indekkend. Ik heb niet zoveel aan te merken op de manier waarop ze het als topsporters doen. Dat ze het beste met de paarden voor hebben geloof ik graag en de paarden komen allemaal ff buiten (naast de training natuurlijk) met een shet erbij. Beter dan het gemiddelde paard op de gemiddelde manege!

Ik was liever ingegaan op hoe/wie gaat de voorlichting over 'hoe zou het moeten' verzorgen en hoe ziet de pvdd het certificeren van e.e.a. en hoe kijkt de academy daar tegenaan.

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

die reacties ook echt weer op dat artikel...

om deze moest ik wel lachen: "Als hengst zou ik er ook moeite mee hebben; de hele dag Anneke Grunsveld bovenop me."
    A lot of people talk to horses, not many listen

'dieren voelen geen pijn'

Bladwijzers

Forum Rechten