Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Ze wil niet achteruit..

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2005

Ze wil niet achteruit..

Oké, ik weet niet welke methode dit is maar ik heb het in Zwisterland geleerd. Maar ik heb dus zo'n papier meegekregen en ik heb het daar ook op de paarden van mijn tante's buurman geoefend. Daar ging het wel goed.
    Ik zal even uitleggen wat ik allmaal doe:
    1) Halster omdoen
    2) Santos overal aanraken met het touw
    3) Hoeven optillen en een beetje bewegen
    4) Paard terug laten lopen met de hand
    5) Hals aan beide kanten naar je toe buigen
    6) Touw over het hoofd gooien
    7) Achterhand om laten gaan met vingerdruk
    8.) Voorhand om laten gaan met vingerdruk (zonder puntje tussen 8 en ) kwam dit poppetje )
    9)Zijwaarts laten gaan met vingerdruk
    10) Terug laten lopen met het touw

Ik zal even uitleggen hoe stap 10 gaat. Het is trouwens met zo'n 3,8 (ik weet niet precies hoeveel meter) meter touw volgensmij. Dan moet ik zeg maar gaan schudden, golven maken met het touw, van boven ziet het touw er dan ongeveer uit als dit:
    IK~~~~~~~~~~PAARD
    Maar Santos blijft gewoon staan, doet haar hoofd omhoog en dan negeert ze me. Wat kan ik doen zodat het toch lukt?

De volgende stappen zijn longeren enzo (niet aan een longeerljin hoor, gewoon paard rondjes linksom en rechtsom) en zijwaarts laten gaan met het touw wat ook niet echt super gaat.

Re: Ze wil niet achteruit..

heb je niets geleerd over fasegebruik? Dat betekent dat je steeds meer druk geeft zodat paardje doet wat jij wilt en dan LOS (dat is het toverwoord!) Succes!

Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ook ik zou met fasedruk gaan werken. In het L1-pakket staat dit heel duidelijk uitgelegd.

FASE 1: Houd je hand gestrekt voor je met het touw in de hand. Beweeg met je wijsvinger van links naar rechts. Houd dit drie tellen aan. Beweegt ze niet, ga dan naar fase 2.

FASE 2: Houd je arm stil en beweeg enkel met de pols van links naar rechts. Nog niets? Op naar fase 3.

FASE 3: Houd bovenarm stil en beweeg je onderarm van en naar je toe. Nog steeds niets? Fase 4!

FASE 4: Gebruik je volledige arm van links naar rechts. Normaliter zal ze nu wel achteruit moeten, want dit is echt niet aangenaam meer.
    Als je dit niet gelooft, moet je zelf e proef op de som maar eens nemen en de plaas van je paard innemen als iemand anders fase 4 gebruikt. Je zal dan wel acher gaan, hoor.

Vergeet niet elke fase zo'n drie tellen aan te houden en bij de minste vooruitgang (in dit geval achteruitgang ) de druk onmiddellijk los te laten. Dat is voor haar de beloning.

Zo heb ik het bij Nikita gedaan en dat verloopt nog steeds prima. Na verloop van tijd heeft ze al vlug door wat we gaan doen en kan je steeds minder en minder druk gebruiken. Uiteindelijk ben je bij fase 1 aanbeland zonder dat je 't weet. Succes!!
    Docendo discimus

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

als de rest goedgaat, moet je eerst nog achterwaarts, en voor en achterhand wijken met ritmische druk van je handen/touw, daarna kan je het met het touw proberen. driving game!
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Kenshin
    Ook ik zou met fasedruk gaan werken. In het L1-pakket staat dit heel duidelijk uitgelegd.

FASE 1: Houd je hand gestrekt voor je met het touw in de hand. Beweeg met je wijsvinger van ]/images/smilies/.gif[/img] ) de druk onmiddellijk los te laten. Dat is voor haar de beloning.

Zo heb ik het bij Nikita gedaan en dat verloopt nog steeds prima. Na verloop van tijd heeft ze al vlug door wat we gaan doen en kan je steeds minder en minder druk gebruiken. Uiteindelijk ben je bij fase 1 aanbeland zonder dat je 't weet. Succes!!
    En ook bij fase 4 doet ze niks.. Ze doet haar hoofdje een beetje omhoog zo van: Wat doe jij irritant! maar verder niks.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Als je paardje bij fase 4 niks doet, komt dat waarschijnlijk omdat je een Game overgeslagen hebt
    Zoals Sanne al zei: de Driving Game...en deze Game is de voorbereiding op de YoYo Game. Er wordt niet voor niks gezegd dat je de Games in het begin op volgorde moet spelen, op die manier leert en begrijpt je paard veel sneller wat de bedoeling is. Prior and proper preparation dus
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2005

Maar wat zijn al die Games dan? Want ik heb geen pakket besteld ofzo, dit is gewoon alles wat ik weet, en dus ook in het echt heb gedaan. Maar misschien dat het beter gaat als ik een nieuw touwhalser heb, want deze is een beetje te groot.

Bladwijzers

Forum Rechten