Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Vraagje

Vraagje

Hoi,

Weet niet of ik het hier juist zet ...

ben vandaag begonnen met het aanleren van het compliment.
    De eerste maal voetje gevraagd en vinger tegen de borst en juffrouw verzette
    vriendelijk haar gewicht, dus uitbundige beloning
    De tweede keer wou ze volgens mij ineens heel snel gaan en leunde ze echt volledig door met als gevolg dat ik
    haar gewicht niet meer kon dragen en haar knie met een bonk op de grond is terechtgekomen.

Ben dan maar gestopt en heb nog enkele kleine oefeningetjes gedaan.

Hoe pak ik dit nu het beste aan?

Dan had ik ook nog een vraagje over het verfijnen van de Kus
    Ze is altijd heel enthousiast met als gevolg dat ze haar baasje al enkele
    pijnlijke en blauwe kopstootkusjes heeft gegeven

Iemand een idee?

X

Re: Vraagje

Ik snap je verhaal niet zo goed?

Bedoel je nadat je haar voetje gevraagd heb dat je naar achteren ging en je vinger dan hoog tegen haar borst hield?
    Had je voedselbeloning in je hand of niet?

Ik zou gewoon haar voetje vragen en indien je met voedselbeloning werkt een wortel ofzo nemen.
    Dat is makkelijker en veiliger voor je vingers.
    Erop letten dat je de wortel laag tegen de grond houdt, de meeste hebben de neiging die wortel hoog te houden waardoor het paard zich in een koprol moet wringen en waardoor ze niet of minder graag het compliment willen uitvoeren.

Alsook hierdoor komen ze rapper recht.

Wat vraag je precies voor een kus?

Gebruik je clickertraining bij het aanleren van de oefeningen? (clicker event. vervangen voor een beloningswoordje)
    Dan kun je bij het aanleren van het kussen op een zachte manier gaan bridgen op het moment dat de lippen vlak bij je gezicht zijn, ipv erop (op eromheen haha!).
    Don't make or teach assumptions

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Flexibel paardje, als hij de eerste keer al gelijk tot op de grond kan

Probeer het been wat je omhoog houdt iets vóór de loodlijn te houden (dus knie iets voor de schouder) dan hebben ze er eerder steun aan wanneer ze bij de grond zijn (dit in tegenstelling tot het been naar achteren houden). Ik zou niet teveel ondersteunen, maar haar laten zakken wanneer ze aangeeft dat ze dat kan. Als je de voerbeloning in dezelfde hand hebt als waarmee je op de borst naar achteren vraagt, kun je heel snel belonen wanneer ze omlaag komt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten