Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 34

Topic: Voorkomen van RB-I uitbarsting

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Re: Voorkomen van RB-I uitbarsting

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dorine
    Thanks! Ben helaas geen savvyclublid. Ik ben level 1, bij game 5 (circling game) dus. Voeten optillen gaat ook niet echt geweldig op Parelli manier (dat is een ander topic), dus dat zal ook wel met de dominantie te maken hebben.

Ik zal het weer proberen met de circling game met jullie tips.
    Puntje waar ik nog mee zit: áls ze dan ein-de-lijk twee rondjes short range loopt wil ik het haar niet aan doen om long range te proberen, aangezien ze al ''geen zin'' heeft om op de andere hand de short range circling game te doen. Toch gewoon proberen (eerst short range op andere hand en dan long range) of gewoon bij de volgende sessie meteen long range proberen?

Overigens: bij de afgelopen sessie (2e keer proberen circling game) deed ze wel vrij snel in 1 keer twee rondjes circling game short range, dus er zit wel íets vooruitgang in.
    Als ze lb-i is vindt ze de short range circling game doodsaai!
    Wat een ellende heb ik gehad met die short rage circling game toen ik net begon met mijn lb-i zeg, hij had er na 1 keer al een hekel aan, gatver zag je hem dan zeggen, niks aan, kunnen we niet gewoon een hapje gaan eten?
    Uiteindelijk over gegaan naar long range(zonder echt geslaagd te zijn met de short rage) en dat ging al beter, alhoewel nogsteed geen stap harder dan hoogstnoodzakelijk en in het begin zwaar misbruik maken van het naar binnen komen, aaitje en weer gaan, dat werd gewoon tegen me gebruikt dus hem maar gewoon doorgestuurd zonder aaitje op ten duur.
    Pas toen we moving circles en met hindernissen gingen spelen werd het leuker en deed hij het gewone cirkelen ook ineens een stuk beter.

Wat ik heb gemerkt bij die van mij was dat ik door mijn eigen onzekerheid in het begin te lang ben blijven hangen bij de basis van de circling game, die gewoon niet goed ging lukken zolang ik niet door ging naar andere dingen, hij vindt het gewoon verschrikkelijk saai, sinds ik daar rekning mee ben gaan houden en het wat interresanter maakte gingen we ineens met sprongen vooruit.
    Ik gebruik nu bijna nooit meer statische cirkels in het begin en als ik dat wel doe met hem dan maak ik me niet druk om langzaa gaan, weinig zin tonen, gewoon even een rondje en dan wat anders gaan doen.
    Als ik hem meer heb uitgedaagt met andere dingen en hij lekker gemotiveerd is dan kan ik wel wat statische cirkels doen, maar niet te lang, liever afgewisseld met spiraal-cirkels en moving circles, of alleen al veel overgangen en keren op de cirkel.
    Zijn hoofd dwaalt gewoon snel af als je hem maar rondjes laat lopen en het is voor hem makkelijker om tempo te maken op een grotere cirkel dan op een kleinere.

Kan het met dat uitbreken niet helpen om een hoek op te zoeken zodat 2 kanten an gedekt zijn door een afscheiding en dan evt aan de open kant wat pionnen of iets in die geest neerzetten die de buitenkant van de cirkel markeren zodat de cirkel kiezen het meest logische pad wordt?
    Of gewoon een round pen maken met wat staanders en wat lint, alhoewel mijn lb-i niet zo heel wous is van kleine ruimten, dat vind hij ook weer snel saai.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Hoi Dorine. Door je ontzettend lange (goede!) toelichting geef je nu een heel duidelijk beeld . Ik heb het (te snel ) doorgelezen; moet hier nog e.e.a. doen. Krijg nu wel de indruk, dat die uitbarstingen niet RB zijn, maar boze LB-uitbarstingen ( Maar misschien is dat al geschreven?). Kan Callippo niet eens komen kijken?
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Actief Forumlid dorine's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36

Bedankt!
    E.Zanden: ja het lijkt me eigenlijk ook wel een boze LB uitbarsting, omdat ze niet angstig of iets dergelijks lijkt. Maar ja, dan moet ik er nog steeds vanaf komen, Als er een ervaren iemand zou kunnen komen kijken zou dat natuurlijk geweldig zijn. Ik zag dat Calippo in Enschede woont en dat is nogal een eind van me weg.

Ik heb trouwens gisteren de seven games gekeken in de success series, en daaruit maak ik op dat ik toch nog wel even aan de gang moet met de eerste drie games, in ieder geval met het verder desensibiliseren van Kira met de string. Ik denk dat de reactie daarop dan ook minder heftig wordt.

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

waar staat je paard? In waalwijk of dronten?
    Callippo maakt rondjes door nederland, dus misschien komt ze wel een keer bij je in de buurt.

Ik zou niet te lang blijven hangen met bepaalde games, geef ze een purpose, anders wordt je paard alleen maar meer chagarijnig, omdat hij niet het doel van de oefening snapt. Doe patterns of doe de games met een obstakel.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Woon je in Waalwijk, dan zit je bij mij in de buurt. Mijn paardje staat op de Moer.
    Mischien leuk om een keer iets af te spreken,ik kan geen les geven hoor, zo goed ben ik echt niet, maar ik heb wel een lb paardje, dus er is wel herkenning voor een deel van mijn kant.
    Mischien dat Evelien nog wel een keer deze kant op komt,en anders les ik nog wel een keer bij Janneke Buddendijk zij geeft ook les in NH , en beheerst ook het parelli werk, ze is ook erg goed.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36

Paardje staat in Waspik. Lijkt me leuk om eens iets af te spreken! Ik kan alleen niet meenemen ergens heen. Ik zal ook calippo even polsen.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Waspik ligt mooi tussen Rotterdam en Rucphen in, zie ik
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36

Also?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Weil ich in die nächste Monat vielleicht einige Stunden Kurs geben möchte in deine Umgebung

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Weil ich in die nächste Monat vielleicht einige Stunden Kurs geben möchte in deine Umgebung
    Karena saya ingin memberi pada bulan depan mungkin beberapa jam Course di lingkungan Anda

Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Is dat moluks of zo?
    Flame en Ali's lessen

You're the only person who knows what's right for you,the only one.

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik denk dat het tijd wordt Trea om te stoppen met nachtdiensten, het begint rare dingen te doen met je hersenen
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Anda begitu lucu, Trea! Saya tidak tahu anda berbicara sebegitu banyak bahasa!

PS: apakah orang Jerman saya benar-benar adalah itu mengerikan?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Anda begitu lucu, Trea! Saya tidak tahu anda berbicara sebegitu banyak bahasa!

PS: apakah orang Jerman saya benar-benar adalah itu mengerikan?
    Jaaaa, dat dacht ik al!
    Groot gelijk.

Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36

Haha ik geloof dat ik beter niet in het Duits had kunnen posten.

Bladwijzers

Forum Rechten