Als ze lb-i is vindt ze de short range circling game doodsaai!Oorspronkelijk Geplaatst door dorine
Wat een ellende heb ik gehad met die short rage circling game toen ik net begon met mijn lb-i zeg, hij had er na 1 keer al een hekel aan, gatver zag je hem dan zeggen, niks aan, kunnen we niet gewoon een hapje gaan eten?
Uiteindelijk over gegaan naar long range(zonder echt geslaagd te zijn met de short rage) en dat ging al beter, alhoewel nogsteed geen stap harder dan hoogstnoodzakelijk en in het begin zwaar misbruik maken van het naar binnen komen, aaitje en weer gaan, dat werd gewoon tegen me gebruikt dus hem maar gewoon doorgestuurd zonder aaitje op ten duur.
Pas toen we moving circles en met hindernissen gingen spelen werd het leuker en deed hij het gewone cirkelen ook ineens een stuk beter.
Wat ik heb gemerkt bij die van mij was dat ik door mijn eigen onzekerheid in het begin te lang ben blijven hangen bij de basis van de circling game, die gewoon niet goed ging lukken zolang ik niet door ging naar andere dingen, hij vindt het gewoon verschrikkelijk saai, sinds ik daar rekning mee ben gaan houden en het wat interresanter maakte gingen we ineens met sprongen vooruit.
Ik gebruik nu bijna nooit meer statische cirkels in het begin en als ik dat wel doe met hem dan maak ik me niet druk om langzaa gaan, weinig zin tonen, gewoon even een rondje en dan wat anders gaan doen.
Als ik hem meer heb uitgedaagt met andere dingen en hij lekker gemotiveerd is dan kan ik wel wat statische cirkels doen, maar niet te lang, liever afgewisseld met spiraal-cirkels en moving circles, of alleen al veel overgangen en keren op de cirkel.
Zijn hoofd dwaalt gewoon snel af als je hem maar rondjes laat lopen en het is voor hem makkelijker om tempo te maken op een grotere cirkel dan op een kleinere.
Kan het met dat uitbreken niet helpen om een hoek op te zoeken zodat 2 kanten an gedekt zijn door een afscheiding en dan evt aan de open kant wat pionnen of iets in die geest neerzetten die de buitenkant van de cirkel markeren zodat de cirkel kiezen het meest logische pad wordt?
Of gewoon een round pen maken met wat staanders en wat lint, alhoewel mijn lb-i niet zo heel wous is van kleine ruimten, dat vind hij ook weer snel saai.
Bladwijzers