Hallo,
Ik verzorg in de weekenden een Tinkermerrie Kira. Kira is voornamelijk LB-I, maar heeft ook kenmerken van RB-I. Een van die kenmerken is de plotselinge uitbarsting die ze soms heeft. Dit houdt in dat ze ineens ontploft. Meestal bokt of steigert ze eerst en rent dan heel hard een paard rondjes door de weide. Daarna is het weer helemaal over. Deze uitbarstingen komen alleen voor wanneer blijkbaar haar frustratiepunt bereikt is. Vaak is dit omdat ik haar meerdere malen vraag om haar medewerking, terwijl ze daar geen zin in heeft.
Nu wil ik gaan werken met voedselbeloningen. Ik ben nu echter bij het circlen terecht gekomen, en ik vraag me af hoe ik dan de beloning in deze game moet verwerken? Tot nu toe heb ik alleen shortrange gecircled. Ze heeft tot nu toe maar één keer (in de twee sessies) 2 rondjes gecircled zonder dat ze nieuwe aanmoeding nodig had. Toen ik daarna echter de long range wilde proberen, ontplofte ze toen ze de string tegen haar hals kreeg. Ondanks dat ik met slowmotion mijn string ''gooide'' begreep ze niet waar die string vandaan kwam, en ze vond het blijkbaar nogal beledigend waardoor er weer een ontploffing volgde.
Anyway: hoe verwerk ik voedselbeloningen in de circling game? Krabbelen vindt ze heerlijk en doe ik ook voldoende, maar mevrouw heeft nu wel door dat elke keer dat ze een vraag stelt ze even geaaid of gekrabbeld wordt, hoe kort ook. Hier wordt uiteraard misbruik van gemaakt (door haar).![]()
Bladwijzers