Hoi allemaal,
Ik val maar meteen met de deur in huis: ik heb deze zomer een maand stage gelopen in België en het paard wat ik daar een maand heb verzorgd is gisteren voor mij gekeurd door een dierenarts die ik zelf heb gebeld.
Hij kwam bijna goed door de keuring heen, maar op het harde op de cirkel mankt hij op allebei de kanten met het binnenvoorbeen(dus LV op de linkerkant en RV op de rechterkant).
Hij heeft dus een negatief advies gekregen.
De DA denkt dat de pijn hierbij in zijn ondervoet zit. Bij het voelen met de tang bij het linkervoorbeen trok hij op een plekje bij zijn ook weg.
Nu heb ik besloten om er nog langer over na te gaan denken, maar ik vroeg me zo af wat andere mensen zouden beslissen in deze situatie(al is dat natuurlijk moeilijk omdat jullie het paard niet hebben gezien).
Het gaat om een paardje van 3 jaar die voor de rest alles heeft wat ik graag wil in een paard: lief, koel in zijn hoofd en gewoon relax en evenwichtig maar toch ook wel speels.
Ik zit er ook over te denken om foto's te laten nemen om te zien wat er aan de hand is, wat natuurlijk niet wegneemt dat hij dan nog steeds klinisch niet helemaal oké is.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, want het is echt zoooo'n moeilijke beslissing aangezien het zo'n leuk paard is!
Dit zal niet mijn eindbeslissing vormen, want die moet ik natuurlijk zelf nemen, maar ik ben gewoon benieuwd wat andere recreatieruiters zouden doen.
Dankjulliewel.
Bladwijzers