Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Circleling game vraagje..

  1. #1
    Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Breda
    Leeftijd
    33
    Berichten
    2.727

    Circleling game vraagje..

    Als ik Vitesse op de cirkel heb gaat het eigenlijk altijd zo:

    Yoyo, Send en gaan met die banaan.. Vitesse houd van lopen en vooral nu ze zo'n goede conditie heeft loop ze dan ook makkelijk 20 rondjes zonder verveeld te worden..Helemaal super natuurlijk en besloot om hier gebruik van te maken.. ik begon te gaan voor een slag in de lijn die over de grond sleepte.. Dit ging na een aantal rondjes erg goed. Alleen als ze achter me vandaan komt komt ze netjes dichtbij met een slag in de lijn, als ze voor me is houd ze dit ook vast alleen als ze me dan weer moet passeren(om vervolgens achter me rug om te gaan) wijkt me uit en loopt ze tot het einde van mijn lijn om vervolgens achter me weer een slag in me lijn te geven.
    Ik begon hier van de week ineens een patroon in te zien, ik dacht toen aan dat Sandra ergens schreef over het inknikken van heup om de ene of andere kant te openen. Dit pas ik nu toe maar toch blijft ze het houden.

    ps. Ze doet het zowel links als rechtsom..

    Wie herkent dit "probleempje" of weet er een leuke filosofie achter met misschien wel een oplossing?

    Groetjes Anouk

    ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en anders zal ik vragen of iemand even kan filmen zondag.
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

  2. #2
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Circleling game vraagje..

    heupen zijn goed om op te letten maar je kan je paard ook wat markers geven....

    Inplaats van te denken dat ze uitzwaait aan de voorkant kan je ook denken dat ze de cirkel afsnijd aan de achterkant.

    Zet bv een lage sprong neer aan de voorkant zo dichtbij dat ze wel slack in de lijn moet geven als ze erover gaat en maak het doel 2 rondjes over de sprong. Of 4 blokken en dan om de blokken heen laten gaan....

    Maak iets wat de cirkel definieert zodat het voor haar duidelijker wordt wat de bedoeling is
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Circleling game vraagje..

    Dus zodra ze je zijkant nadert (of achterkant?), begint ze verder uit te wijken?
    Dan lijkt het erop dat ze aarzelt of ze jouw lijn aan de zijkant wel mag kruisen, en dat ze daarom voor de zekerheid dat op zo'n groot mogelijke afstand wil doen.

    Het kruisen van je lijnen is iets wat paarden in principe van nature uit zichzelf niet zullen doen bij een ranghoger dier (of mens) en met de circling game moet je hen bewust leren dat dit bij jou wel mag, of in elk geval: bij dit cirkelspel. Zelf vind ik dat nogal verwarrend voor een paard, en om die reden doe ik dan ook nooit meer een circling game waarbij ik zelf niet meedraai.

    Het inknikken van de heup zoals Sandra dat omschreef kan ik me voorstellen bij het passeren aan de zijkant, maar bij het passeren bij de lijn achter je rug lijkt me dit vrij lastig.

  4. #4
    Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Breda
    Leeftijd
    33
    Berichten
    2.727

    Re: Circleling game vraagje..

    Ze doet het echt aan de zijkant niet aan de achterkant, dus inderdaad wanneer ze mijn lijn moet kruisen..

    Ik zal het inderdaad eens proberen met een obstakel... Ik hou jullie op de hoogte!
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •