Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Topic: Driving en Yoyo Game L1 HELLUP

Driving en Yoyo Game L1 HELLUP

Weet niet meer wat te doen wat ik ook probeer het lukt me niet
    om bij het drijven van de achterhand hem naar me toe te laten draaien
    zodat hij naar me kijkt en ik dus kan gaan staan en hem dus kan laten merken dat dat het gene is wat ik van hem verwacht.
    Het enige wat Hendrik doet is rondjes lopen hij maakt er een soort van circling game van. Hij draait ook tijdens de driving en yoyo vaak van me weg zodat ik dan weer zelf voor hem ga staan. Ik weet wel dit is NIET de bedoeling, maar hoe laat ik hem weer naar me kijken als hij dit vertikt.
    Tussen droom en daad staan dingen in de weg en praktische bezwaren

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Driving en Yoyo Game L1 HELLUP

Hihi, slim paard heb je

Hoe gaat het bij de porcupine?
    Kun je ook zijn hoofd inbuigen?
    Volgens mij staat ergens in de boekjes dat je de leadrope kort genoeg moet vastpakken om het hoofd naar je toe te kunnen halen.

Wat bedoel je met "draait ook tijdens de driving en yoyo vaak van me weg zodat ik dan weer zelf voor hem ga staan."
    Dat je paard van je weg draait, zodat JIJ weer naar hem toe moet lopen om VOOR hem te gaan staan? Dat is zeker niet de bedoeling nee. Jij blijft op je plek en probeert er alles aan te doen om je benen niet te bewegen

Met bumps kun je het hoofd naar je toe krijgen, met porcupine en/of driving kun je het hele paard bewegen om hem weer recht voor je te zetten.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Wat ik bedoel met draait weg is dat hij konstant scheef gaat staan zodat ik geen goed kontakt
    met hem kan maken. Zal inderdaad de volgende keer de bumps toepassen om mijn plek te behouden en hem te dwingen weer recht voor me te gaan staan.
    Hoe lang moet ik doorgaan met het drijven van de achterhand, voordat hij zijn achterkant helemaal van me wegdraait en ik hem dus comfort kan geven. Wat te doen als hij dit niet uit zichzelf doet,
    want hij denkt nu ik ga gewoon lekker rondjes lopen, hij reageert dus wel op het drijven, maar mijns insziens begrijpt hij niet helemaal dat het rondjes lopen niet de opzet is, maar het wegdraaien van de achterhand. Heel moeilijk duidelijk op te schrijven wat de vraag is.
    Hoop dat het toch nog wel een beetje begrijpelijk is.

Buig je wel eerst zijn hoofd in? Zoniet: eerst zorgen dat hij dat goed snapt. Dan gaat die disengagement ook veel makkelijker. Succes!

May the horse be with you!

Bedoel je het inbuigen van zijn hoofd met de porcupine game?
    Want in het nieuwste level 1 programma komt dit pas na de yoyo game

in 'mijn tijd' moest je bij disengagement van de achterhand eerst het hoofd inbuigen en dan pas de achterhand vragen te bewegen, maar misschien is dit veranderd?

O, verwarrend hè dat het nu weer omgegooid is. Toch nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met inbuigen?? Het hoofd met je hand laten zakken of het buigen van zijn hoofd voor de zgn one-rein-stop? Ja ik ben ook nog maar een groentje op dit gebied.

Geen van beide: het hoofd van je paard eerst iets in je richting vragen VOORDAT je de achterhand vraagt te disengagen. Dat is voor je paard veel duidelijker en makkelijker, en voor jezelf ook.

Oké dus zijn hoofd mijn kant op laten gaan en dan beginnen met tappen en focussen op zijn achterhand?

yep, maar dan liefst na het inbuigen eerst focussen, dan met een boogje iets gebogen naar zijn achterhand focussend lopen (echt je inbeelden dat je gaat bijten!) en dan pas tappen

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Dat klinkt logisch

Ik heb ook een probleempje met het disengagen van de achterhand (vooral bij JoJo). Laatst ging het al wel een stuk beter toen ik de JoJo op korte afstand deed, maar ik zou die achterhand graag wat makkelijker opzij willen kunnen zetten .

Dit weekend maar even proberen met het inbuigen .

er komt een moment dat 1 blik van jou voldoende is om op 5 meter afstand je paard een voetje netjes bij te laten zetten..... gewoon perfect practice....

Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Dus als ik het goed begrijp dan zou hij dus na het inbuigen van zijn hoofd beter moeten begrijpen dat het de achterhand is die hij moet wijken.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Alie
    Wat ik bedoel met draait weg is dat hij konstant scheef gaat staan zodat ik geen goed kontakt
    met hem kan maken. Zal inderdaad de volgende keer de bumps toepassen om mijn plek te behouden en hem te dwingen weer recht voor me te gaan staan.
    Hoe lang moet ik doorgaan met het drijven van de achterhand, voordat hij zijn achterkant helemaal van me wegdraait en ik hem dus comfort kan geven. Wat te doen als hij dit niet uit zichzelf doet,
    want hij denkt nu ik ga gewoon lekker rondjes lopen, hij reageert dus wel op het drijven, maar mijns insziens begrijpt hij niet helemaal dat het rondjes lopen niet de opzet is, maar het wegdraaien van de achterhand. Heel moeilijk duidelijk op te schrijven wat de vraag is.
    Hoop dat het toch nog wel een beetje begrijpelijk is.
    Kruist hij zijn benen, wanneer hij met de achterhand wijkt?
    Zo niet: dan is het niet wijken met de achterhand en zou je eigenlijk de fases moeten opvoeren tot hij wel echt wijkt.

Je stopt (dus beloont) je paard voor de eerste stap die hij daadwerkelijk OPZIJ zet met zijn achterhand. Dus binnenbeen echt onder zijn lichaam, kruislings voor de andere. Pas wanneer het op fase 1/2 gaat, kun je meer dan 1 stap vragen. Wijkt hij op fase 1 een beetje half en naar voren, dan is dat nog geen beloning waard, pas stoppen als hij echt onderstapt.

Hierbij kun je het hoofd dus naar je toe vragen, zodat hij niet met de voorhand cirkels kan lopen. Staat er niet ergens dat je de leadrope moet 'optillen' als je paard naar voren loopt? (kheb die DVD nog niet gezien)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Kan deze vraag ook wel beantwoorden, want Hendrik is ook mijn paard .
    Hij kruist dus zijn benen niet hij gaat na het tappen gewoon rondjes lopen. Wat niet blijkt uit de DVD en boekje hoe je je fases op moet voeren at laat drijven van de achterhand zien bij een paard die het gelijk goed doet dus dan zie je geen opvoeren van de fases en helaas op dit onderdeel zie je geen studenten aan het werk ( . Dus hoop dat er via dit forum achter te kunnen komen.)
    Staat ook niet dat leadrope opgetilt moet worden als hij vooruit gaat

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten